Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Jag kan faktiskt vara snäll...

Kategori: Allmänt

..också...
Fast, ibland har man ingenting för det..
Igår kväll så plockade jag av en hel del med hallon från hallonhäcken som "inte finns" och frågade en utav våra närmaste grannar, om hon ville ha det jag plockat eftersom de inte har speciellt mycket på "sin" sida..
Svaret jag fick det var...nej!
Jaha, då tog jag väl hallonen själv då och det var ju bra eftersom grannen på andra sidan kom och vi satt ute länge och till slut kom grannpojkarna som är 9 och 14 år också och hade "uppvisning".
"Uppvisningen" bestod i att de kastade upp hallon flera meter upp i luften och fångade dem i munnen!
Jag lovar, de var otroligt duktiga!
Det var ju ganska mörkt vid elvatiden, men det gjorde ingenting, de såg i alla fall, vi var verkligen imponerade!
Tur då, att den andra grannen inte ville ha hallonen...
Elvis, han var med oss hela tiden och hoppade och skuttade, han hade fullt sjå att fånga än det ena, än det andra!
Grannen som inte ville ha hallonen, hon sa att hon tyckte att vår katt var väldigt stöddig, hon hade sett honom jaga bort andra katter både från vår tomt och andras tomter...
Ja, hon hann inte mer än säga så, då hördes ett kattslagsmål och det under vårat förråd!
Man behöver ju inte gissa, vem den ena av katterna var, det var bara att kontrollera "skräcken" då han kom fram så att det inte fanns några skador!
Blir så trött!
Idag har det spöregnat och åskat lite, men just nu verkar det som att det kommer att klarna upp och det är ju bra.
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: