Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Vet, att man "inte ska klaga"....

Kategori: Allmänt

...men...
Om det är över 30 plusgrader och absolut vindstilla och man inte befinner sig vid en sjö eller havet, då är det inte skönt!

Det har varit så kvavt och äckligt varmt hela dagen och jag hoppas ju, att det ska bli svalare framöver, det behöver ju inte vara så här olidligt..

Vi har inte gjort mycket ansträngande idag maken och jag, var en sväng till Borlänge (AC i bilen) och införskaffade lite plåt som maken ska ha till att åtgärda ett tak och sedan hem igen..
Ja, vi provkörde en bil också, men den var en besvikelse så vi får fortsätta vår jakt efter den "ultimata" bilen ( med andra ord så har vi att göra ett tag..)

Vi grillade till middag och det var så gott för det var ett tag sedan vi grillade faktiskt och varför? Det vet jag inte, slöhet kanske..
Ett svalt rosévin serverades till maten och det var perfekt!
Just nu sitter maken och tittar på friidrott och jag ska väl "förlusta" mig med disken och frågar man maken, så är det perfekt arbetsfördelning..
Hoppas alla får en trevlig helg!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Jämfört med friidrott tycker jag nog att disk är helt OK!



    Här har det kommit några kraftiga skurar, men det är nästan lika kvavt som innan.



    Kramen!

    2011-07-08 | 21:16:54
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Håller med dig angående friidrotten!

    Här kom det sju droppar, inte mer och det är fortfarande fruktansvärt äckligt hett!

    Ha dé!/Kram

    2011-07-08 | 22:41:20
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: