Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

18 mm...

Kategori: Allmänt

...så långt hår har jag på huvudet efter att ha varit till frissan..
Maken tog fram tumstocken och mätte för jag sa, att det var ett par cm och han måste ju alltid veta exakt!
Ganska bra gissat av mig (som för övrigt har sveriges sämsta ögonmått)...
Det var så skönt att vara till frissan idag för nu var mitt hår lång, hade "gått över tiden" med nästan två veckor och det gör väldigt mycket..
Man kan vara nyfriserad och "fin", rätt som det är så blir man lite svettig i huvudet (jag svettas som en "gnu" enbart uppe på knoppen) och vips...så blir man alldeles platt i håret!
Nu, nu står det rakt upp, precis som det ska!
Ute är det verkligen sommarväder idag, det var + 15 grader redan vid halv sju i morse och nu är det väl omkring 22-25 grader och det blåser "lagom", jätteskönt!
Det är ju roligt, att det för en gångs skull är bra väder då det är många som är lediga ("klämdag"), annars brukar ju himlen öppna sig och det vanliga är ju att det är svinkallt och blåser om inte full, så halv orkan...
Elvis är slö idag, han skulle ut tiiiidigt i morse så det har väl sin förklaring kanske...
Han är lite sur, för grannen håller på att byta tak och det låter lite högt ibland och det gillar inte Elvis!
Är det något han inte gillar så är det höga ljud, han brukar komma springande och gömma sig under där vi sitter och inte komma fram förrän det är lugnt, så blev han efter att ha varit borta i flera dygn i vintras, vet ju inte vad han varit med om eller var han befunnit sig under den tiden, att det var svinkallt, det vet vi ju (mellan -18-25 grader hela tiden)..
Nu ska jag ta med mig en bra bok och gå ut i trädgården, ska sätta mig i skuggan och bara njuta av tillvaron..
Önskar alla en riktigt skön helg!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Doris säger:

    Prins Mjá gillar inte heller ljud, när jag dammsugar springer han och gömmer sig och kommer inte fram förräns efter någon timme.

    Önskar dig en skön helg, kram

    2011-06-04 | 05:35:55
    Bloggadress: http://farmordoris.wordpress.com
  • åsa säger:

    Doris:

    Tror inte att katter över lag gillar höga ljud..

    Dammsugaren, den tycks Elvis acceptera, men den ser han ju och kan veta var ljudet kommer ifrån, så..

    Önskar dig en trevlig helg tillbaka!

    Ha dé!/Kram

    2011-06-04 | 19:25:51
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Visst är det skönt med kort hår, särskilt när det är varmt ute?! Hoppas du njöt i trädgården och att grannen inte bankade med sitt nya tak för mycket.

    Kram!

    2011-06-04 | 21:55:31
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Jag njuuuuter när jag går från frissan!

    Att få sätta sig med en bra bok i skuggan av äppelträdet, det är faktiskt lite lyx, det gör ingenting att det låter från grannen (som för övrigt är väldigt go och glá) han måste ju få på takplåten innan det blir regn..

    Ha dé!/Kram

    2011-06-04 | 22:25:16
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Skönt med kort hår nu när det blir sommmar och förhoppningsvis varmt. Skönt för mig att läsa att jag inte är ensam om att svettas som en gnu i huvet. Det har blivit så mycket värre på sista tiden men fick höra att det bl.a. kan bero på kortisonet jag stoppar i mig men jag har svettats mycket i många år och ofta när jag håller på med något och får ont eller blir stressad.

    Min Snoozen har legat inne mest hela dan och sovit. Börjar tro att han inte gillar blåsväder för här har det blåst som attan idag.

    Ha en fortsatt skön helg!

    Kram.

    2011-06-05 | 00:46:34
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • Inga M säger:

    Måste vara skönt att vara nyfrissad nu i den hastigt påkomna värmeböljan! Kul att vi fick så fint väder lagom till den här långa helgen. jag börjar gilla att ha ledigt på nationaldagen, åtminstone när den infaller på en vardag.

    2011-06-05 | 08:10:06
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ninni:

    Att svettas i huvudet, det är ingen höjdare, fruktansvärt jobbigt emellanåt faktiskt!

    Vet ju, att det mesta beror på medicineringen,men vad gör man?

    Blåst har det gjort här också, men det berör inte Elvis så mycket, det gör höga ljud..

    Ha dé!/Kram



    Inga:

    Det är jätteskönt att vara kortklippt och inte har jag några lockar att bekymra mig över heller då jag är född med "självstrip".

    Visst är det skönt att de som har långledigt fått finväder, det är ju inte så vanligt...

    Ha dé!

    2011-06-05 | 09:36:04
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: