Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Har vi inte en "fågelskräck" i familjen...

Kategori: Allmänt

...kan man ju undra då jag måste schasa ut skator från altanen, som jag för övrigt sitter på..?!
Men, Elvis "lyser med sin frånvaro", jag tror att han ligger under lekstugan för där är det nog ganska svalt..
Han slickar sig väldigt mycket på ett ställe ovanför vänster lår och jag skulle kolla igår om han hade fått en fästing, men han jamade hela tiden och så bet han mig!
Ut åkte han så det tjongade om det (jag är ju rädd för katter) det är ju en helt annan sak om han bits om vi busar!
Det tog ett litet tag, sedan kom han in via sin kattstege och han strök sig mot mina ben och jag förstod ju att han ville säga "förlåt", men han ville inte komma upp i famnen, förmodligen trodde han väl att jag skulle klämma och ha mig igen..
Idag har jag fått titta lite, men jag ser inte så mycket det är som en bula och jag tror, att han varit i slagsmål...
Han är ju lite stöddig den där Elvis!
Maken, han ligger och fryser mellan varven, ingen feber har han och jag har ju en teori där också, jag tror att det kan bero på alla myrbett han fick av de där små svartmyrorna, konstigt är det i alla fall...
Har varit till tandläkaren idag och han beklagade sig över att han hade så mycket att göra hemmavid under semestern, (han har en stor Bergsmansgård utanför Falun) det var än det ena än det andra och jag var ju inte sen med att rekommendera Veterankraft!
Olle, som min tandläkare heter, han googlade direkt och blev så glad att jag upplyste honom om att Veterankraft fanns och jag blev ju glad, för har vi tur så får maken åka dit och jobba, på så vis betalar ju Olle tillbaka min tand...
Varmt har vi i Falun idag, det är nästan 30 grader men jag sitter som sagt var på altanen, här har jag vidöppet och en fläkt som står på hela tiden, ute är det äckligt hett och inte speciellt mycket vind..
Nej, nu ska jag servera min sjuke make lite Bollnäsfil och jordgubbar, han måste ju få i sig lite annat än bara vatten..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ninni säger:

    Vad fyndigt att tipsa tandläkarn om Veterankraft så du får tillbaka lite av dina pengar. :-)

    Det är så härligt att läsa dina bloggar - jag vill inte missa en endaste en så nu har jag suttit här en bra stund men du skriver så roligt och bra så jag ler mest hela tiden. Ja, inte då äppelträdet brakar ihop eller när gubben har frossa förstås. Jag kan ju vara rätt empatisk också. Berättelserna om Elvis är underhållande och jag ser att du gör som min sambo... han äger heller ingen katt under tidigar morgontimmar. :-)

    Jag sitter inne i värmen idag. Var till köpingen och badade varmbad och uträttade ärenden ett par timmar och det fick räcka för mig så nu försöker jag hinna läsa ikapp alla bloggar.

    Ha det gôtt i värmen.

    Kram.

    2011-06-28 | 17:38:00
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • åsa säger:

    Ninni:

    Ja, du ser..ibland kan jag tänka till!

    Roligt att du tycker om det jag skriver, själv tycker jag ju att det är en massa "dravel" bara..

    Ja, ser du, någon katt det äger jag INTE så tidigt på morgonen, det är ju tur att Elvis har så snäll husse!

    Sitter också inne, det är äckligt varmt ute!

    Ha dé!/Kram

    2011-06-28 | 17:50:04
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Vojne, vojne, sjuka makar kan verkligen vara sjuka!



    Attans också att Elvis inte är tip-top, för skator ska baske mig inte vara på altanen! Här där jag bor är de på grannens altan för de har husdjur utomhus och det är ett jädra liv när folket inte är hemma för skatorna har upptäckt att husdjuren har mycket intressant i sin bur...



    Smart marknadsföring av Veterankraft!!! :D



    Kram!

    2011-06-28 | 18:57:38
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Nu har maken piggnat på sig (fast han vill inte erkänna det förstås) och det stämmer verkligen det där att, "det finns inget sjukare än en sjuk karl"..

    Elvis har varit in och ätit lite "fjäskfärs", men han är inte pigg alltså och det är lite oroligt.

    Javisst är jag smart ibland!

    Tandläkaren hade ring till Veterankraft på en gång tydligen, återstår att se om det blir maken som åker dit..

    Ha dé!/Kram

    2011-06-28 | 22:56:12
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Inga Magnusson säger:

    Hoppas att maken tillfrisknar så han kan åka iväg med uppdrag åt Veterankraft. Det låter som ett trevlligt initiativ. Och om han har tillfrisknat så kanske Du får lite mer egentid, för Du har rätt i att en sjuk man kräver full uppmärksamhet.



    Vi har också haft värmebölja idag och det var inte en dag för tidigt. Det blir fint imorgon också, sen mer regn om jag har förstått det hela rätt. Isch!

    2011-06-29 | 00:03:27
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Ha ha, så kul om just din gube skulle bli den som hjälper din tandläkare! Då kanske du får lite "återbäring" på notan! :D

    Kramen!

    2011-06-29 | 11:03:05
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Inga:

    Maken är mycket bättre idag (fast han vill nog helst vara lite "kravlig" ett tag till..) och visst är det bra med Veterankraft och som du skrev, egentid, det är viktigt!

    Ha dé!

    2011-06-29 | 11:10:40
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Visst är tanken lite "häftig"!

    Få se, tandläkaren hade myyycket jobb sa han och det kan ju bli så att maken blir en av dem som åker dit...

    Ha dé!/Kram

    2011-06-29 | 11:12:38
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: