Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Hej, jag heter Elvis...

Kategori: Allmänt

...och jag är katt säger de..
Jag har flyttat hit, till morfar och mormor, som det sas i början, sen blev det husse och matte, men nu säger husse mest pappa och mamma!
Från början bodde jag hos min älsklingsmatte som är flicka till min mormor/matte/mamma, men hon och de små "lillhussematte" kunde inte bo kvar i deras hus utan var tvungna att flytta in i en lägenhet som ligger nere på stan...
Jag trivdes inte alls i lägenheten så jag började rivas och bitas och jag kunde bitas riktigt rejält må ni tro!
Min familj älskade jag, mest av allt i hela världen, men det var så tråkigt att bo i en lägenhet hela dagarna, att aldrig få gå ut..
Det var meningen, att morfar och mormor skulle ha mig hos sig under några dagar då min familj var till Vemdalen, men det slutade med att jag flyttade hem till dem tidigare och det för alltid!
Här, här har jag det så bra!
Här går jag in och ut som jag vill (ja, jag "tjatar" på husse när det är tiiiiidig morgon att han ska gå upp och släppa ut mig, men det gör jag bara för att jag gillar honom så mycket, förstås! Det måste väl husse fatta, att det är kärlek!) Fast jag går ju in och ut via min kattstege alla andra tider på dygnet.....
Husse, han ger mig mat så fort han ser mig och eftersom han är så snäll så kan jag inte låta bli att älska honom, han är go han!
Brukar ligga på hans bröst och spinna, oftast på morgonen och det är ett bra sätt att få upp honom fast  han brukar viska åt mig att klockan är så och så mycket, det struntar väl jag i!
Fast nu på senare tid har det varit ganska mörkt ute forfarande då jag vill ut så...
Matte, hon är inte lika "lättlurad" som husse, men hon är juste hon ockå, älskar henne också, men husse, han är outstanding!
Fast matte, hon ger mig lite göttare att äta ibland, det är fjäskfärs som är det absolut godaste man kan äta!
Nu tror ju inte matte att jag vet om att hon lägger i nåt tjafs som  tydligen ska vara bra mot loppor och fästingar...
Kan inte förstå, varför hon håller på med detta, jag har ju aldrig haft några loppor eller fästingar!
Fast....nu har jag ju en ny kompis som heter Kottfrid och han har nog lite loppor och löss så det kanske är bra att matte "lurar i" mig fjäskfärsen....
Det finns en "storskräcken" på min gata också, men nu har jag blivit en riktig katt!
Har jagat bort "storskräcken" från mitt revir flera gånger nu och hitintills så är det han som åkt på däng, inte jag!
En väldigt stöddig typ den där...
Måste säga, att jag trivs med mitt liv, jag fångar en råtta ibland och fåglarna...det är ett annat kapitel...har ju liksom blivit ganska haj på det där, det är inte så svårt när man lärt sig knycken på tassen då fågeln lyfter och jag hoppar efter med benet utsträckt och mina fruktansvärda klor spretande!
Matte tycker att det är lite för mycket fågelfjädrar under torkvindan ibland, men jag kan ju inte svälja alla fjädrar, det kittlar ju för mycket i halsen, det borde hon ju förstå...
Nu ska jag äta lite, sen ska jag ut och kolla om det händer något på gatan, "storskräcken" kommer säkert och ska mucka, det brukar vara så på kvällarna...
Ha dé!/ Elvis via matte!

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Härligt gästbloggande, Elvis!!! Krama mamma och pappa från mig, gos till dig själv!

    2011-06-21 | 08:51:35
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Tofflan säger:

    Härligt gästbloggande, Elvis! Gos till dig, kramar till mamma och pappa! :D

    2011-06-21 | 08:52:34
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Viktkamp säger:

    Vilket sött inlägg =)

    2011-06-21 | 22:12:39
    Bloggadress: http://viktkamp.webblogg.se/
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Min matte/mamma säger att du är en juste typ och jag får väl tro på det då....

    Gos, det kan ju vara ganska mysigt (om jag får bestämma, när, var och hur...)

    Ha dé!/fortfarande genom matte/mamma

    2011-06-22 | 00:14:35
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • åsa säger:

    Viktkamp:

    Tack, från Elvis!

    Ha dé!/genom matte/mamma

    2011-06-22 | 00:16:15
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Det var lite knepigt att kommentera hos dig igår, därav mitt "tjat"... Sorry!

    Kram!

    2011-06-22 | 10:45:51
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Du får "tjata" så mycket du vill!

    Ha dé!/Kram

    2011-06-22 | 15:22:13
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • paula i pörtet säger:

    Hihi, Elvis skulle nog gilla Torsten han! Eller kanske ännu mera Astrid, fast hon har ju Morris, fast han är kastrerad så dom är som ett gammalt äkta par, sitter tillsammans på trappan om kvällarna...

    Torsten fångade en stor fågel igår, urk, vågade inte gå ut o kolla av rädsla för att han skulle bära in den. Fjädrar var det enda som låg kvar på tomten, fy kan dom inte hålla sig till möss!

    Ha nu en skön midsommar, här skulle dom stackarna löva stången nu men det spöregnar. Annars kanske vi hade varit ut o hämtat lite blommor

    Kramen

    2011-06-23 | 20:05:27
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Anonym säger:

    Du är väl för härlig!! Älskar att läsa allt du skriver...mycket underhållande.Blir så "full i flin" då jag känner igen mycket i våran lufskatt, som flyttade in hos oss bara sådär. Bonzo är ju husses katt som sagt och jag duger bara när han inte är hemma eller i närheten. Hoppas du fortsätter att skriva och förgyller åtminstone min tillvaro. Kram!

    2011-06-23 | 23:33:18
  • Anonym säger:

    Ooops, det var alltså Ann som skrev:)

    2011-06-23 | 23:34:59
  • åsa säger:

    Paula:

    Ja, det där med att fånga fåglar...gillar inte det riktigt faktiskt...

    Fast jag gruvar mig för den dagen han kommer in med en råtta för att visa hur duktig han varit..

    Ha dé!/Kram



    2011-06-28 | 09:30:43
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ann:

    Det där med att det bara är husse som duger, det är jag den första att skriva under på!

    Roligt att du uppskattar att läsa "dravlet" jag skriver, men du vet ju också vad/vilka jag menar..

    Ha dé!/Kram

    2011-06-28 | 09:33:24
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: