Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Klockan är inte nio ännu...

Kategori: Allmänt

...och jag har bara att torka golven kvar att göra...
"Men, ska du städa nu"!?
Så sa maken innan klockan åtta och jag förklarde (återigen) att jag var tvungen att göra det när jag känner att jag klarar av det, för jag vet ju att jag knappt kan röra mig på eftermiddagarna..
Inte ville jag ha någon hjälp av maken heller eftersom jag både såg och hörde, att han tyckte att jag var lite knäpp som började städa så pass tidigt på morgonen..
Nu har han åkt iväg på jobb och det är skönt, nu kan jag göra precis som jag vill utan att få höra några kommentarer!
Idag är det en "mellandag" i vädret tydligen, bara dryga 10 grader och mulet, men igår var det 27 varmgrader så det är lite skillnad och inte undra på, att kroppen inte hänger med riktigt.
Nej, på´t igen så att det blir klart!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: