Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Något jag aldrig trodde att jag skulle göra...

Kategori: Allmänt

...har jag gjort..
Jag har tagit bort vänner från Face Book!
Har ju FB och faktiskt så har jag en hel del vänner, (det trodde jag ju inte från början!)
Nu är det så, att jag anser att vänskap, det är något man gör sig förtjänt utav och att man ska vårda den ömt..
Att vara "gammal" som jag och gå omkring och tjura, knappt hälsa när man möts, då har man "förbrukat" vänskapen enligt mig för livet är så kort och i min/vår ålder så kan vad som helst hända från ena sekunden till den andra..
Jag tänker inte slösa energi på folk som inte är förtjänta utav den utan den energin kommer jag att lägga på de som är riktiga vänner i mitt liv!
Tycker faktiskt att det är lite "sandlådenivå" på allting och då betackar jag mig!
Annars så har det regnat och det rejält!
Kan säga som så, vattna ute behöver jag inte göra på ett tag...
Det är riktigt skönt ute, temperaturen är omkring 20 plusgrader och det gillar jag!
Elvis, han tycker nog att det är skön temperatur, men regnet skulle han nog kunnat varit utan.
Han kom in och såg verkligen ut som en "dränkt katt" och stannade vid mina fötter, jamade och tittade bedjande på mig, det var bara att ta fram en handduk och torka honom så torr som möjligt och jag hävdar bestämt, att han inte alls är bortskämd!
Ja, han har ju fått lite "fjäskfärs" också förstås.....
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: