Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Vet, att det är midsommarafton, men...

Kategori: Allmänt

...får höra att en granne som bara var 45 år hastigt har gått bort och jag blir så ledsen!
Det är ju så, att ibland så får man höra, att den och den har gått bort, men just idag, när jag fick höra att *G* fått en stroke och avlidit efter några dagar, då blev jag fruktansvärt ledsen!
Han lämnar en sambo och tre barn i åldern 3-10 år och jag lider med familjen...
Varför är det så, att de som är snälla, hjälpsamma, sociala och enormt goa, de får inte vara kvar..
Nej, alla dessa otrevliga psykopatiska individer som finns runt omkring en, de kommer säkert att överleva en själv med god marginal!
Nu vill jag ju inte framstå som så jäkla bra, men jag vet att det finns de grannar som tycker att jag är helt OK!
Midsommarafton är det och jag har träffat mina små kungligheter, prinsessan har ju födelsedag idag och jag var faktiskt på väg till Gävle (maken grävde och gjöt på förmiddagen) men vände och åkte hem eftersom jag kom på, att det skulle inte bli så mycket tid tillsammans med Ture och jag tyckte det var lika bra att spara på resan till en annan dag då det blir både "kvantitet och kvalitet", kanske redan i helgen...
Nu ska jag ta ut en Västerbottenpaj ur ugnen och sedan så ska vi äta lite gott maken och jag..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Fy det var verkligen hemskt - så ung och med småbarn...

    Var nu rädd om de dina och pussas med dem så mycket dem så mycket du kan!

    Kram!

    2011-06-25 | 15:36:31
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    TT:

    Man får sig en tankeställare och det är ju bara att leva livet, här och nu, fullt ut!

    Om du bara visste, hur mycket jag pussat på Turebus, han är underbar!

    Ha dé!/Kram

    2011-06-25 | 22:52:02
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: