Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Den tatuerade änkan"....

Kategori: Allmänt

...har vi tittat på ikväll maken och jag.. Den är fantastiskt bra tycker jag/vi och tänk, vilken snäll faster hon hade, som inte bara testamenterade våningen på Östermalm till henne, alla vackra kläder, skor och hattar fick Ester också och alla pengar... Lars Molin, han kunde verkligen göra bra filmer, vi har i alla fall fem av dem, ska införskaffa "Badjävlar" också, den är toppen! Såg även på "Kalla Fakta" om fetmaoperationer, gastric bay pass och gastric banding och man fick se och höra, att det var inte alls säkert att man blir lyckligare bara för att man blir smal och det visste jag redan efter att ha träffat en del som är GBP-opererade... Flertalet mår ganska dåligt psykiskt, beroende på (många gånger) att de inte "hänger med" i psyket vad som händer när kroppen blir mindre, tror, att det kan vara lätt att få fel kroppsuppfattning, att se en person i spegeln men känna sig som en helt annan, det måste vara svårt... Har ju själv funderat på en GBP-operation, men jag vet ju att med min kropp och mitt dåliga läkkött (som jag fått efter min sista operation då jag bland annat fick "sjukhussjuka" i såret och åt dunderpenicillin i över tre år), med det i "ryggsäcken" så är jag övertygad om att OM det skulle gå åt helskotta för någon vid en sådan operation så vore det jag! Får väl vara nöjd med den jag är, skulle inte våga ta den risken för jag vill ju vara kvar hos de mina och förhoppningsvis få vara med och uppleva att de små kungligheterna blir vuxna och skaffar familj. Ute snöar det, det har det gjort sedan tvåtiden idag och ska visst hålla på inatt också... Det gör inget att det snöar, det är inte så kallt så snön kommer inte att ligga kvar och det är ju bara mars än så länge att det får vi tåla... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ninni säger:

    Tatauerade änkan har jag inte sett däremot Badjävlar. :-)

    Ska försöka se Kalla Fakta via nätet då jag inte såg det på tv. Är väldigt intresserad av vad det programmet visar för något. Jag tror inte heller att det alltid är så bra med de där operationerna. Visst det kan vara nödvändigt för många just för att få fortsätta leva men jag tror att det är lite för lätt att göra den operationen nu för tiden och att resultatet inte alltid blir så lyckat för alla. Själv har jag inte så pass till övervikt så jag ens tänkt tanken att genomgå en sån operation och jag tror jag skulle tänka mig för många gånger innan jag gjorde en sådan också.

    Innan en sån operation genomförs, får patienten då hjälp av dietister mm för att försöka bli av med sin övervikt på annat sätt? Kosten och motionen är ju viktiga faktorer för att gå ner i vikt och med rätt stöd där kanske fler skulle slippa operation. Men vad vet jag...

    Ha en skön helg!

    Kram.

    2011-03-12 | 13:36:54
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • paula i pörtet säger:

    Mitt i det programmet strejkade teven, parabolen hade fått för mycket snö på sig i stormen....

    Men jag håller med dig, jag skulle inte längre riskera så mycket för en ganska stor operation när man varit med om några stycken mindre lyckade..

    Jag har en kompis som opererade sig för snart två år sedan, första halvåret gick hon ner 36 kilo men sedan dess har hon stått still och egentligen skulle hon behöva gå ner lika mycket till. Jag tycker hon äter lika mycket som jag, hur nu det är möjligt.

    Lite fettsugning på magen skulle sitta fint, hihi

    Men, med tanke på allt som händer i världen så är det små problem som man skäms över att ens tänka på när katastrofer drabbar så många människor i Japan

    Kramen

    2011-03-14 | 20:50:53
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Doris säger:

    Håller med dig, de där operationerna är verkligen FÖR riskfyllda !

    Sköt om dig !

    Kram

    2011-03-15 | 00:54:50
    Bloggadress: http://farmordoris.wordpress.com
  • åsa säger:

    Svarar alla:

    Det finns ju ingen operation som är riskfri och jag med min "tur" skulle väl allt gå åt helskotta antar jag!

    Det finns ju "program" man kan gå och lära sig ett annat "tänk" när det gäller mat (och motion förstås), känner en tjej som gjort det och på ett par år gått ner massor, det har hon gjort i stället för GBP och för henne funkar det jättebra..

    Ha dé!/Kram

    2011-03-16 | 14:16:10
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Joe säger:

    Hej webmaster, besökte jag du webbplats och jag hittade ganska användbart för länk utbyte, som ni vet båda platserna kommer att vara erhöll i sökmotorer såsom google-sökning. Så jag uppmanar er och begära du länk utbyte (3-vägs länk utbyte).

    2011-04-07 | 11:32:54
    Bloggadress: http://www.bingospela.n.nu/

Kommentera inlägget här: