Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Många saker som irriterar mig...

Kategori: Allmänt

...har jag kommit på att det finns.. Bara en sån sak, som att en kvinna som köpt ett kombikort för 10 resor med Dalatrafik, fick betala för lite, hon fick betala ett ungdomskort som gäller för resenärer mellan 20-25 år och hon är själv 54 år! Nu förstod hon inte själv att det var fel kort hon fick utan trodde väl, att chauffören skulle se att hon var 54 år! Ingen legitimation behövde hon visa så... Nu blev det ju såklart en kontroll på bussen en dag och hon blev avkastad, fråntagen 50 kronor som var kvar på kortet och en straffavgift på 737 kronor!!! Horribelt enligt mig och inte sjutton tycker Dalatrafiks "hövding" att det är något fel, nejdå! Det är väl samma "hövding" som i ett svar i tidningen till mig efter att jag i en insändare ifrågasatte chaufförernas körning och att de pratade i mobilen hela tiden svarade, att.."enligt vår policy så får INGEN prata i telefon under körning och ingen gör det heller"!?!? Nej, tjohej! Tittar man på bilden i tidningen så ser hon ju tamejsjutton äldre ut än mig (och det säger inte lite) och jag skulle då aldrig passera som en 20-25 åring! Det irriterar mig också, när folk nyser rakt ut på en affär! Idag var det en karl som nös precis framför mig och det riktigt skvätte om honom! Fy f-n så obehagligt det var och jag (som aldrig kan hålla käften) sa åt honom att "så där gör man inte, har du inte lärt dig någonting du"? Karl(f-n) tittade på mig och bara hånlog och så nös han rakt ut en gång till!!! Ja, jag har väl inte en av mina bästa dagar antar jag, utstrålar väl "grinighet"... Hoppas att de små kungligheterna tycker att mormor är bra i alla fall, ska strax hämta dem från skola/dagis och prinsen, han brukar ju tycka att jag är bäst! Lilla prinsessan, hon har nog morfar som favorit, honom får hon (nästan) som hon vill för (inom rimliga gränser)... Elvis, han har det jobbigt, nu är det fyra katter som är här titt som tätt och jäklas med honom, men det gäller väl för honom att vara ute och "morra" åt dem för att försöka sätta sig i respekt! Han har "peppar, peppar" inte fått någon större blessyr ännu, men det kommer väl... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Jag förstår att du blir irriterad! Fy vilka dummingar! Och den där nysande karln, den hade jag nog bitit eller nåt! Eller nej! Fyyyyy... vill ju inte bli smittad. Fast jag är ju redan förkyld, så...

    Kramen!

    2011-03-29 | 14:38:02
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Ragnvi säger:

    Fasen...karleländet skulle ha träffat Alma! Hon var duktig hon o nös i armvecket för det hade hon lärt sig att man ska!

    Nu måste jag kolla vad du skrev senast hos mig...fniss!

    Kramen!

    Ragnvi

    2011-03-29 | 19:02:08
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Inte är det konstigt att du irriterar dig på de där sakerna inte.

    Hur kan chauffören vara så dum så han säljer ett ungdomskort till någon som är närmare 60 år??? Chauffören kan väl knappast skylla på att han såg fel på åldern i det fallet för i så fall så ser han så dåligt så han borde inte ens få ha ett mopedkort. Kvinnan bör väl heller inte kunnat lura chauffören att hon åker som ungdom. Att sedan "hövdingen" inte inser att de gjort ett fel och rättar till misstaget är bedrövligt. En sån vrångskalle ska inte sitta som chef.

    Att barn hostar och nyser rakt ut utan att hålla för det kan jag acceptera eftersom de nog inte har hunnit lära sig det än men att vuxet folk inte lärt sig hur man gör då man hostar och nyser det övergår mitt förstånd. Skulle de själva vilja att någon nyser mot dem så det skvätter?

    Du gjorde alldeles rätt i att säga till den ohyfsade karln! Du har skinn på näsan! Bravo!!

    Även vår katt Snoozen har fått det lite hett om öronen då och då när han är ute. Två hankatter brukar vara häromkring och bråka med honom. Han har heller inte fått några större blesyrer än, tackochlov, men det lär inte dröja.

    Kram.

    2011-03-30 | 01:44:17
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • Ninni säger:

    Inte är det konstigt att du irriterar dig på de där sakerna inte.

    Hur kan chauffören vara så dum så han säljer ett ungdomskort till någon som är närmare 60 år??? Chauffören kan väl knappast skylla på att han såg fel på åldern i det fallet för i så fall så ser han så dåligt så han borde inte ens få ha ett mopedkort. Kvinnan bör väl heller inte kunnat lura chauffören att hon åker som ungdom. Att sedan "hövdingen" inte inser att de gjort ett fel och rättar till misstaget är bedrövligt. En sån vrångskalle ska inte sitta som chef.

    Att barn hostar och nyser rakt ut utan att hålla för det kan jag acceptera eftersom de nog inte har hunnit lära sig det än men att vuxet folk inte lärt sig hur man gör då man hostar och nyser det övergår mitt förstånd. Skulle de själva vilja att någon nyser mot dem så det skvätter?

    Du gjorde alldeles rätt i att säga till den ohyfsade karln! Du har skinn på näsan! Bravo!!

    Även vår katt Snoozen har fått det lite hett om öronen då och då när han är ute. Två hankatter brukar vara häromkring och bråka med honom. Han har heller inte fått några större blesyrer än, tackochlov, men det lär inte dröja.

    Kram.

    2011-03-30 | 01:45:10
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Att en vuxen karl (ja, han var äldre än mig faktiskt) beter sig så jäkla barnsligt, som jag faktiskt tyckte den andra nysningen var, det är helt otroligt!

    Så fruktansvärt äckligt!

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Mina små kungligheter både hostar och nyser i armvecket för det har de fått lära sig både hemifrån och dagis/skola, tycker att barn uppför sig avsevärt mycket bättre än vuxna många gånger...

    Ha dé!/Kram



    Ninni:

    Dalatrafik, de är under all kritik (enligt mig) och inte är de mån om sina kunder heller och jag tycker det är jättebra att det kommer fram via media.

    Jadu, jag är nog en riktig "bitch" många gånger, men vet jag att jag har rätt så....

    Elvis har det lite kämpigt, men nu kan vi ha altandörren öppen litegranna så han kan ta sig in lätt om han blir angripen..

    Ha dé!/Kram

    2011-03-30 | 09:41:31
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: