Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Mycket nytt som händer...

Kategori: Allmänt

...och sker... Äldsta dottern och de små kungligheterna har flyttat ner på stan i en lägenhet och det känns "sådär".. Väldigt tråkigt att inte ha de små kungligheterna så nära som vi hade, men vi träffas ju ofta ändå. Elvis, han trivdes inte att bo i lägenhet så nu har han flyttat hem till oss permanent och det är tredje dagen som han får gå ut och igår var han i sitt första slagsmål om hans revir! Har ju en stor hankatt som gått här på vår tomt lite då och då, det har alltså varit hans revir, men nu så ska ju Elvis fixa sitt revir så.... Vad är det det heter..."allt som inte dödar, det stärker".. Kämpigt kommer Elvis att få det, inget snack om saken! De små kungligheterna trivs jättebra i lägenheten och faktiskt, så sams som de är nu för tiden har jag nog aldrig varit med om, det är som helt andra barn och det bästa av allt, det är att skolan prinsen går på och som prinsessan ska börja på i höst ligger på promenadavstånd och det är nära till fadern. Eller som prinsen sa, "bättre än så här kan det ju inte bli"! Tråkigt när förhållanden inte håller (ibland), men det är bara att se framåt! Var till Gävle i helgen och hälsade på min lillprins Ture, han är för go, temperament till tusen och vet vad han vill! Ute kvittrar fåglarna, solen skiner och det är dagsmeja, men svinkallt på nätterna, fast visst är det våren som är på gång! Maken och jag har sysselsatt oss med att lägga pussel ett par dagar nu och jag måste ju säga, att det är kul! Har runda pussel på 500 bitar (bara) på utrotningshotade djur som jag köpt från Världsnaturfonden, de är jättefina och ganska svåra, de är kvar sedan mina döttrar bodde hemma och är en väldigt bra "terapi".. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • SoP säger:

    Aj då- även om Elvis bor där,så Kan han bli bortkörd av den "regerande" katten. Den lille söte kastraten som bodde under oss förut blev bortjagad av en maffig röd katt som verkar ha tagit över hela området här. Ingen vet vart han tog vägen, lilla livet. :-(

    2011-03-16 | 23:13:45
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Hoppas att allt blir bra för alla inblandade. Det kanske behövs en paus - som ger tillfälle till att komma igen? Håller tummarna att det löser sig till det bästa.

    Kramen och klappa katten från mig lite så där - jag har respekt för katter...

    2011-03-17 | 10:34:25
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    SoP:

    Idag har en ekorre suttit i ett äppelträd och Elvis har suttit i ett annat och varit fullt sysselsatt med att inte tappa kontrollen...

    Elvis är ju ingen "smidighetsminister" precis...

    Vet, att det förekommer att katter blir "bortmotade" från sina egna revir och hoppas ju att det inte ska hända här.

    Ha dé!



    Tofflan:

    Det händer så mycket att jag knappt hänger med i svängarna, men jag hoppas ju på det bästa..

    Om du visste, vilken respekt jag har för katter, är nästan rädd för dem, men Elvis har jag ju varit med sedan han var liten så...

    Ha dé!/Kram

    2011-03-17 | 11:09:40
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Gubben min minns er än o bugar o tackar, fniss!

    Vad tråkigt med mågan....kanske det löser sig?

    Sååå...du blev kattägare i allafall då, fniss!

    Nu har min dotter påbörjat den 10 mil långa resan till BB i Gävle...håll tummarna!

    Kramen!

    Ragnvi

    2011-03-17 | 14:53:21
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • paula i pörtet säger:

    Det var nyheter, att dottern separerat, köpte dom inte huset alldeles nyligen? Ja det är ju inte lätt att veta hur det ska gå, jag har ju gått på mina nitar som du vet, och det är inte alltid lätt att vara människa...

    Tur hon har dig som stöd i samma stad i allafall.

    Vi resonerade som din man, skönare att sitta i soffan, vi var ju uppe för ett par år sedan och det var ett himla klättrande för att ta sig upp i mördarbacken..

    Kramen

    2011-03-20 | 21:34:49
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Doris säger:

    Håller med dig, det är trist när förhållande inte håller men det är ändå bättre att sluta dem ibland ...

    Sköt om dig !

    Kram

    2011-03-22 | 01:06:53
    Bloggadress: http://farmordoris.wordpress.com

Kommentera inlägget här: