Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Svenska Skidspelen...

Kategori: Allmänt

...pågår just nu här i Falun .. Vilken tur de har med vädret efter snön som vräkte ner igår! Solen skiner och det är ett par varmgrader och jag hoppas ju att det är massor med folk uppe på Lugnet och tittar. Maken, han tog sig en funderare på om han skulle gå upp och titta på skidtävlingarna på plats, men kom på att det var bekvämare i soffan.. Väntar på att lilla Ture med föräldrar ska komma från Gävle, det blir en "snabbtitt" för de åker hem igen tidigt i morgon, men jag hinner ju pussa på lillprinsen i alla fall! Elvis, han går in och ut flera gånger om dagen och verkar trivas riktigt bra här hos oss. Morgonpigg är han, men i natt har han inte varit lika "intensiv" om man så säger... Nej, nu ska jag ta och gå ut och sätta mig i solen lite, lika bra att passa på.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ninni säger:

    Tur med vädret hade de på skidspelen. Inte lika stor tur för våra skidåkare. Din gubbe gjorde nog ett smart val då han satt kvar hemma framför tv:n. :-)

    Gôtt att få pussa på lillprinsen även om det inte hann bli så många pussar. ;-)

    Solen skiner då och då här idag men det blåser naturligtvis annars hade det varit skönt att sitta ute då det är +9º.

    Har sällskap av Snoozen inomhus idag. Han blev ute lääänge igår kväll. Trodde jag skulle bli tvungen att lägga mig och lämna honom ute men till sist kom han efter att jag varit ute och ropat efter honom flera gånger. Såg då en hane som brukar vara häromkring rätt ofta så jag misstänker att han fått lite däng av den hanen och inte vågade gå hem. Idag vill han inte gå ut alls... :-)

    Ha det gôtt!

    Kram.

    2011-03-21 | 15:14:44
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • åsa säger:

    Ninni:

    Här har det varit rena rama vårdagen idag, lite blåsigt men varmt!

    Elvis, han har nog fått "på moppo" för han vill inte heller gå ut, nöjer sig med att sitta på översta trappsteget och kolla ut över sina "domäner"..

    Synd om de små krakarna, att det är ett "måste" det där med revir..

    Ha dé!/Kram

    2011-03-21 | 17:46:34
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: