Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Tänk, så fort veckorna går...

Kategori: Allmänt

...så fort det börjar bli lite "vårlikt" ute! Det bara svischar till så är det fredag tycker jag.. Maken, han håller på och byter fläkt i köket, vi köpte en ny igår (nästan exakt lik den vi haft i många år), men den passar inte riktigt i måtten "uppåt" under spiskåpan så nu håller maken på att göra ett "tema". Elvis, han far som en "skottspole" mella kök, vardagsrum och hall, han har en av sina favoritråttor i munnen och emellanåt kommer han och visar upp den för mig och jag berömmer honom, ja, att han varit sååå duktig och fångat ett sådant "villebråd"! Han har gått in och ut lite som han har tyckt själv ett par dagar, vi har haft altandörren öppen litegranna och han har blivit retad av skatorna, ekorren har också haft väldigt roligt och framförallt Elvis tycker att det är "ljuva livet"... (Framförallt att sitta i äppelträdet och lurpassa på ekorren, som Elvis själv helt säkert tror att han är osynlig inför..) De andra katterna har jag bara sett lite då och då, kanske fattar de att Elvis är den som bor här, inte vet jag, men det känns ju ganska skönt (just nu) att de inte är här... Yrseln, den finns kvar.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Elvis verkar vara en sötnos! :D Och skator kan vara retsamma som 17!!!

    Jobbigt med yrseln! Jag tycker du ska gå och lämna lite prover, så kanske det uppdagas vad det beror på!!!

    Kram och ta det försiktigt!!

    2011-03-25 | 18:04:28
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Elvis ÄR en sötnos (den är rosa förövrigt), men han kan vara ett monster också, det gäller ju för oss att vara konsekventa (precis som med barn), men det kan vara lite svårt för "morfar" ibland..

    Jag är nog den som är mest "bestämd", både när det gäller barnbarnen och Elvis..

    Yrseln finns där, men är bättre så jag väntar till på måndag, har det inte blivit bra då så...

    Ha dé!/Kram

    2011-03-25 | 18:10:33
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: