Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"The Vicar of Dibley"...

Kategori: Allmänt

...eller som serien heter på svenska, "Ett Herrans liv", det är bland det roligaste jag vet att se på tv! Igår kväll satt jag själv och tittade och jag skrattade så tårarna rann emellanåt! Dawn French som spelar kyrkoherden Geraldine, hon är så bra tycker jag och Emma Chambers som spelar Alice, hon är bara så fantastisk! Vilket gäng säger jag bara! Sa just till maken, att jag ska någon gång införskaffa alla avsnitten och hans kommentar var, "jamen vi har ju Svenska hjärtan som vi inte har tittat på".... Visste inte vad jag skulle svara, för det var ju så idiotiskt sagt, jag skiter väl i Svenska hjärtan, jag pratade ju om "Ett Herrans liv"! Ibland så.... Maken, han har bjudit hem grannarna på middag i morgon och det var ju snällt att jag fick reda på det (mmmm...det är ju inte han som lagar mat i det här huset..) Han fyller år på måndag (gubevars) och tyckte visst att det var något att fira (62) och tyckte att fredag var en bra dag att fira på.. Tänk, att jag är gift med en så gammal gubbe.... Kom just på, att det ska bli en enkel "middag", jag ska servera "Pulled Pork", det som man gör i gryta i ugnen 4-5 timmar, då sköter allt sig själv och att det blir gott, det vet jag ju och sen får var och en fixa och trixa som den vill, ja, det blir bra! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Doris säger:

    Jag hade inte blivit glad om jag hade fått reda på något sådant med så kort varsel men Maken bjuder ju aldrig hem någon så ...

    Hoppas att ni får en mysig kväll, kram

    2011-04-01 | 04:34:18
    Bloggadress: http://farmordoris.wordpress.com
  • åsa säger:

    Doris:

    det hör inte till vanligheterna att maken bjuder hem någon heller, men man ska aldrig sluta förvåna sig..

    Som tur är så är det "vanligt folk" så det behöver inte vara något "extra", men det hade ju varit bra att fått veta i god tid...

    Ha dé!/Kram

    2011-04-01 | 09:02:51
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Smart gube att bjuda hem gäster och sen informera kocken om evenemanget!.. ;-)

    Älskar brittisk humor, kan fortfarande tokgarva åt Fawlty Towers och sånt.

    Kram!

    2011-04-01 | 13:05:17
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • TT säger:

    Åh det är en av mina favoriter nu också och jag tittar varje kväll fast jag sett avsnitten förr, i alla fall de flesta. Prällen är obetalbar!!

    2011-04-01 | 13:37:40
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Vilken tur att din gubbe kom ihåg att tala om att han bjudit hem gäster. :-) Vilken överraskning du skulle fått annars...

    Jag har inte sett "Ett herrans liv" men ska försöka se nåt avsnitt för att veta vad det är för något. :-)

    Ha en skön helg!

    Kram.

    2011-04-01 | 14:50:26
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com

Kommentera inlägget här: