Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

+ 13,5 grader...

Kategori: Allmänt

...är det ute och det är den 1:a november!
Förra året hade vi snö det här datumet, första snön hade kommit och låg kvar hela vintern.
Det har varit varmt hela helgen, lite varierande med sol och grått...
I lördags så var jag och hejade på en bloggkompis, det var Paula (Paulas pörte) och hennes man Hasse, de var barn/djurvakt hos Paulas dotter och jag ville inte att detta tillfälle skulle gå oss förbi och jag måste ju säga, att de var precis så trevliga som jag trodde att de skulle vara!
Det var liiiite nervöst innan jag kom fram dit där de var, men träffade på Hasse då jag gick från parkeringen, han var ute och rastade hundarna (tre stycken!) och sen var det ju bara att gå in och krama om Paula..
Ja, jätteroligt!
Att de inte kom hem till oss, det berodde på att min make låg sjuk, han är fortfarande sjuk och jag ville ju inte att han skulle smitta ner dem, men nästa gång så hoppas jag att de kommer till oss..
Igår så var lilla prinsessan här medan moder, "personen" och prinsen var ner i Falu gruva, prinsessan gillar inte det, hon har varit dit en gång förut och det var ingen höjdare enligt henne!
Sedan ringde mågen från Gävle, han och Ture skulle till stugan i Västerdalarna med en massa grejor så de kom förbi på hemvägen.
Det blev en så bra dag igår, visserligen så höll maken sig på övervåningen mesta tiden, men de små kungligheterna, de lekte och hade jätteroligt tillsammans och det var så härligt att se, att det gick så bra fast det är så stor åldersskillnad dem emellan.
Ture, han kollar ju hela tiden hur de äldre gör och så gör han precis likadant..(han tror att han gör lika i alla fall..)
Härligt att ha dem här på middag hela högen!
Jag bjöd på ostfylld, baconlindad köttfärslimpa och potatismos, det smakade riktigt bra!
Idag är det en "softare" dag, inte många knop gjorda, har varit och handlat bara och så har jag ju pysslat om min sjuke make förstås...
Ska bli intressant att se, hur länge det dröjer innan jag ligger däckad, fick ju massor med pussar igår utav mina tre små kungligheter och det innebär ju tre olika bakteriehärdar, men va sjutton, det är det värt!!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ninni säger:

    Vi har också haft varmt idag. 10º i morse och 13 nu för en stund sen.

    Vi har också träffat Paula och Hasse och de är så mysiga och trevliga så.

    Jag hoppas du klarar dig från förkylning. Det räcker väl att din gubbe är förkyld. :-)

    Mysigt med en heldag med barnbarnen kan jag förstå.

    Kram.

    2011-11-01 | 17:21:04
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com/
  • åsa säger:

    Ninni:

    Ja, visst är de trevliga!

    Håller med dig om att det räcker med att maken är krasslig, du vet ju hur det är då en manlig individ är "sjuk"...

    Jag njöt igår må du tro då alla barnbarnen var här!

    Ha dé!/Kram

    2011-11-01 | 18:57:37
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Hoppas maken överlever sin svåra sjukdom och att du slipper få den!

    Kram!

    2011-11-01 | 22:48:04
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Inga Magnusson säger:

    Du kommer bestämt att bli immun mot barnbarnssnuvorna så småningom. Och även maken kanske även om han är krasslig nu.

    2011-11-02 | 07:35:02
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Han ÄR faktiskt sjuk, men det ska ju gnällas så förbaskat och jag har väl inte det tålamodet som krävs alla gånger..

    Ha dé!/Kram

    2011-11-02 | 09:33:25
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • åsa säger:

    Inga:

    Ja, det blir nog så till slut, att vi haft alla virus, men det tar ju sin tid...

    Ha dé!

    2011-11-02 | 09:34:54
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • paula i pörtet säger:

    Hej vännen! Hoppas maken kryat på sig! Jag trodde jag kanske skulle få en släng av en förkylning som Paulina bar på men tror jag slapp., Bra det, för annars kan vi inte åka o hälsa på lilla barnbarnet i helgen som kommer. Det löste sig med hemsidan till slut, puh, man får ju ångest för mindre!

    Ja nu slipper vi vara nervösa inför nästa träff, fast jag var nog inte det. Jag har så goda erfarenheter av alla jag mött, och inte var du något undantag

    Kramen

    2011-11-02 | 18:21:42
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Hej igen!

    Ja, jag var liiite nervös innan träffen, men det hade jag ju inte behövt vara..

    Maken är fortfarande "krasslig", vet inte om det är så att han känner efter för mycket..

    Ha dé!/Kram

    2011-11-03 | 14:27:34
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Doris säger:

    Blir otroligt avundsjuk när jag läser att du träffat Paula IRL, nästa sommar tänker jag anordna en bloggträff i Lund och hoppas att MÅNGA kommer !

    Kram

    2011-11-14 | 00:20:46
    Bloggadress: http://farmordoris.wordpress.com

Kommentera inlägget här: