Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Fint väder och inget att göra"..

Kategori: Allmänt

...sa maken nu på förmiddagen..
Mmmm...han har en önskan om att vi ska åka upp till Lugnets skidstadion och gå en promenad i skogen där..
Ja, nu har ju inte han "någonting att göra", men det har jag!
Tänk, att karlar inte räknar alla "småsysslor" som "någonting att göra", utan det spelar väl ingen roll om det blir gjort..
Nu har jag fixat en hel del här hemma och som den "blida" fru jag är så ska jag följa med honom, det är faktiskt ganska fint väder och jag gillar ju hösten så..
Hade ju de små kungligheterna här igår eftermiddag och jag serverade kyckling, en hel kyckling som jag bara kryddade och satte in i ugnen, kan tala om, att det fanns ingenting kvar när vi hade ätit!
"Du lagar så god mat mormor, att det är svårt att låta bli att äta" sa prinsen och det om något är väl ett bra betyg!
Hade köpt billig köttfärs så det fanns köttfärssås också till den som ville ha och båda kungligheterna tyckte att det var lyxigt, "som en buffét" sa de och de smakade på båda rätterna.
Elvis, han fick "fjäskfärs" han, det är det absolut godaste han vet och det ska serveras som en köttbulle, fast rå färs då..
Tycker det är så bra, att vi lyckats med att få en katt som inte är det minsta bortskämd...(hahahaha)
Snäll är han i alla fall, ja, mot oss här hemma, ute är han ju storskräcken personifierad och det är inte många katter som törs sig in på hans tomt inte!
Just nu hör jag att det är ett jäkla liv på skatorna och utan att titta efter så vet jag att det är Elvis som ser till att det är "livat i holken"!

Nej, nu ska vi väl iväg en sväng då...

Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Gott betyg av både lillkille och fyrfota kille! :D Vilken tid äter ni??? ;-)



    Kram!

    2011-11-15 | 20:33:33
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Ja, min mat har aldrig kritiserats, varken av tvåbenta eller fyrbenta och det är bara att dyka upp!

    Ha dé!/Kram

    2011-11-16 | 09:31:33
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Instämmer... om det där med de sysslor som vi gör som tydligen "inte märks". Konstigt det där...

    Jag brukar få frågan "Vad ska du pyssla med idag då?" ungefär som att jag ska sitta och pilla med julpynt eller så. Hm!

    Kram.

    2011-11-18 | 20:17:45
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com/
  • åsa säger:

    Ninni:

    Exakt så är det!

    Ha dé!/Kram

    2011-11-20 | 09:25:56
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: