Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Mobilprat bakom ratten...

Kategori: Allmänt

...gillar jag inte!
Vi var ute på en liten tur idag maken och jag och vi stod vid ett rödljus i Borlänge, rätt som det är så låter det bara PDONK!
Bilen hoppade till lite och jag tittade i backspegeln och såg en man som satt och pratade i sin mobil, han fortsatte med det även fast han kört in i oss!!!
Maken (193 cm över havet) klev ur vår bil och den "påkörande" såg lite rädd ut. 
Maken konstaterade att det var en jäkla tur att vi har dragkrok, som för övrigt satt fast i den bakomvarande bilens registreringsskylt, vilket gjorde att vi inte fick någon skada på stötfångaren och det i sin tur var ju bara så jäkla skönt eftersom vi ska byta bil imorgon!
Har väntat och väntat på att vår nya bil ska komma och äntligen, imorgon ska vi till Gävle och hämta den, det hade ju blivit lite krångligt om vi hade haft en kvaddad bakdel på vår inbytesbil...
Få se, hur jag mår imorgon, känner mig lite halvvissen faktiskt, ont i halsen och så fryser jag..
Ja, skulle jag vara sjuk så får maken åka ensam, det är älggryta beställt av oss hos yngsta dottern och det vore ju synd om man skulle missa den...
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • paula i pörtet säger:

    Men, ska ni få flåda omkring i en ny bil? Sicken lyx, då gudars skymning ska nog ingen köra in i baken på er, för då exploderar Åsa, haha!

    Såg att du följer Saijas granny-blogg, hon är så om sig o till sig och gillar att ha struktur på saker och ting. Undrar var hon fått det ifrån, svär mig fri från sådant, bohem och lat som jag är.

    Lycka till med bilen, hoppas du är kry o kan hänga med!

    Kram

    2011-11-17 | 17:22:07
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Tofflan säger:

    Jag passerar olyckor flera gånger i veckan. Bilförare som pratar i mobilen vid ratten ser jag massor av varje dag. FYYYYYYY.... :-(



    Kram till dig!!

    2011-11-17 | 20:13:47
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Paula:

    Jadu, du skulle sett mig då jag spände ögonen i karl´n som dunkade in i oss!

    En jäkla tur för honom att det inte blev några skador, då du...

    Jag tycker det är intressant att få följa Saijas blogg och det där med struktur, det är ju bra, men tråkigt..

    Ha dé!/Kram

    2011-11-18 | 19:17:54
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Jag är övertygad om att de flesta olyckor som sker "nu för tiden" beror på att folk pratar i mobilen och SMS:ar!!!!

    Hur i hela friden man nu kan göra det under körning?!

    Ha dé!/Kram

    2011-11-18 | 19:20:39
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: