Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Surkärring"...

Kategori: Allmänt

...kanske jag är...
Men, jag retar upp mig på vissa saker..
Till exempel idag då jag var till Siba för att köpa ett USB-minne för jag ska rensa min dator och det första som man möter är en lapp på dörren där det stod.."endast kontant betalning eftersom vi har problem med internet, men våra tekninker jobbar på det"..
Jaha, hur mycket kontanter hade jag då?
Jo, jag hade hundra spänn löst och införskaffade ett USB-minne som inte kostade över den summan.
Betalning då..ja, kassörskan skrev på ett A-4, produkten, numret på den, kostnaden, sitt anställningsnummer, namn och så skulle jag skriva mitt namn, adress, telefonnummer och mitt fullständiga personnummer!!

Varför ska jag skriva det frågade jag och fick till svar, att de skulle skicka mig ett kvitto på att jag införskaffat och betalat produkten!
Jamen, sa jag, jag vill inte skriva mitt fullständiga personnummer...
Varför inte det sa kassörskan, det måste vi ha!?
"Du måste förstå, att vi ska sälja en produkt som vi egentligen inte får"?!
Menar du, på fullaste allvar, att du säljer en sak till mig som du inte får, du ska ha mitt fullständiga namn och födelsedata och ni ska skicka ytterligare ett kvitto till mig bara för att ni måste ha kontant betalning?!
Nej, vet du vad, jag går till en annan affär, där kanske kunden blir behandlad med respekt, för just det här som vi nu stått och diskuterat, det tycker jag är respektlöst, jag månar faktiskt om min integritet och jag lämnar inte ut mina fyra sista siffror i mitt personnummer hur som helst, du får ursäkta mig, sa jag och gick!
Men va f-n!
Nu skrev hon ett A-4, kopierade det för att jag skulle få ett "kvitto" och så ska de skicka mig ytterligare ett kvitto!

Enbart för att de inte kunde använda sina datorer!!!
Ja, jag kan inte annat än tycka att världen är konstig idag!
Det snackas så mycket om att vi ska värna om vår miljö, jo jag tackar jag!
Annars då...
Jodå, maken tycker synd om sig själv, "du kan inte tro hur ont det gör i foten emellanåt"...
Förstår väl att det kan göra ont, men inte sjutton blir det bättre om han gnäller...(ofta)..
Tänk om man skulle tala om för alla hela tiden hur ont man hade, då skulle man väl inte ha en enda människa runt omkring sig..
Men, det är ju så, att han inte är van att ha värk så jag ska väl försöka vara liiiite snäll...
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ninni säger:

    Inte behövde vi väl lämna våra personnummer förr i världen innan kortbetalningarna fanns? Bra att du river i. Det verkar behövas. :-)

    Ja, om vi värkkäringar hela tiden skulle tala om HUR ont vi har och VAR vi har ont så finge vi inte göra annat och vår omgivning skulle fly för att slippa höra på oss. Men visst - är man inte van att ha värk så är det naturligtvis mycket jobbigare... eller?

    Kram.

    2011-11-10 | 15:21:25
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com/
  • Tofflan säger:

    Fy så knäppt!!! Men du var tuff som gick!



    Kram!

    2011-11-10 | 20:22:09
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Nini:

    Det som retade mig, det var att expediten inte hade en godtagbar förklaring och så hade hon en väldigt arrogant attityd och DET, det går inte hem hos mig!

    Vet, att jag ska komma ihåg, att maken inte är van med värk så för honom är det ju en helt ny situation..

    Ha dé!/Kram

    2011-11-11 | 11:08:31
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Jadu, man ska inte ha en överlägsen arrogant attityd mot mig, speciellt inte om jag är kund!

    Ha dé!/Kram

    2011-11-11 | 11:09:49
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • paula i pörtet säger:

    Men vilka konstifikationer!

    Börjar kännas lite vinter i luften nu, o ån har en isskorpa som inte längre släpper ens under dagen.

    Vi har kört en massa grenar och kvistar till majbrasan så nu får snön komma, tomten är färdig för idet.

    Kramen o hälsa de små kungligheterna. Vad gör du för kycklingrätt?

    2011-11-14 | 13:35:03
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Nu är det riktig höst och det gör ju inget om det kom liiiite snö så att det blev lite ljusare ute för det finns ju ingen återvändo...

    Kryddad kyckling och in i ugnen bara..

    Ha dé!/Kram

    2011-11-15 | 11:20:48
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: