Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Ta andra skor på dig"...

Kategori: Allmänt

...ta inte "foppatofflorna"..
Exakt så sa jag till maken då han skulle ut i trädgården en sväng..
Kallgrader resulterar i att det är frost på gräsmattan och det gör att det kan vara ganska halt, det vet väl vem som helst...eller?
Nejdå, inte maken då!
Givetvis så flög han på arselet så det bara schvungade om det och fick ena foten under sig!
Nu så jämrar han sig (mmmm..det är värre än vid en förkylning) och jag har sagt att vi kan åka till lasarettet om han tror, att det är brutet, men jag har kollat och jag ser ingen förändring, men visst, det ömmar säkert väldigt.
Han kan ju stödja på foten och han vill inte ta något smärtstillande så jag tror ju inte att det är så väldans farligt (jag är inte hjärtlös, men det kan ju suckas och stönas enormt om han lägger den sidan till..)
Har ju haft de små kungligheterna här i natt och igår kväll så ville de att jag skulle berätta om hur det var när jag var liten, eller som prinsessan sa, "då, innan jorden fanns" och prinsen tyckte i sin tur, att jag inte var sååååå gammal, men gammal var jag ju..
Ganska roligt att de väljer bort att jag läser en bok och istället vill höra om hur det var "då för läääängesedan"..
Soligt är det idag, riktigt härligt väder, en perfekt höstdag med klar luft och bara ett par plusgrader.
Eftersom det bara är ett par plusgrader så rekommenderar jag alla att inte ha "foppatofflor" på sig ute!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ninni säger:

    Jag lovar att jag inte ska ta foppatofflor på mig då jag går ut. :-)

    Vill inte maken ha värktabletter så är det nog inte så illa som det låter. ;-) Så resonerar jag med då sambon har ont någonstans och jag erbjuder värktabletter och han inte vill ha - då är det inte så illa som det låter. :-)



    Det är väl sånt en mormor/farmor är till för - berätta om hur det var för lääänge sen. Jag minns att jag också tyckte att det var roligt när jag var hos min mormor och morfar. Minns faktiskt inte att de nån gång läste för mig men vi pratade mycket med varann.

    Njut!

    Kram.

    2011-11-09 | 15:39:10
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com/
  • åsa säger:

    Ninni:

    Inte nog med att de är väldigt fula (enligt mig) de är livsfarliga då det är lite vått eller fruset på marken, ja, foppatofflorna alltså..

    Håller med dig om att det verkar ju lite mysko om de inte vill ta en tablett mot värken, men...

    Alltid roligt att prata med de små kungligheterna och att få berätta om, ja, hur det var "innan jorden fanns" och jag njuter må du tro.

    Ha dé!/Kram

    2011-11-09 | 17:33:17
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Foppatofflor = usch! Och de var uppenbarligen inte bra för din man heller! :D Hoppas han kryar på sig snart. Fast om han är lite orörlig blir han ju lättare att hålla koll på!

    Härliga prins(ess)barn!

    Kram!

    2011-11-09 | 22:25:31
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Inte nog med att de är så fula Foppatofflorna, de är ju ganska "farliga" också..

    Jadu, de små kungligheterna är häftiga!

    Ha dé!/Kram

    2011-11-09 | 23:19:22
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • SoP säger:

    "mormor, kan inte du berätta när du var liiiten?"- var något vår mormor ofta fick höra ! Vi älskade att höra hur hon fick ro över en sjö o gå genom skog för att komma till skolan, o om den lila dockkaffekoppen hon fick av sin fosterfar-:-) T.o.m min kompis gillar att ibland få höra av Mig hur det såg ut här på 60talet! Hon är född -73

    2011-11-13 | 11:57:23
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se/
  • åsa säger:

    SoP:

    Det måste ju vara intressant att få veta hur det var då "förr i tiden" och man får väl vara glad att man kan bidra med något i alla fall..

    Ha dé!

    2011-11-13 | 15:59:48
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: