Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

En salig blandning...

Kategori: Allmänt

...blir det till middag ikväll..
Dottern, "personen" och de små kungligheterna kommer och äter ikväll och det kommer att serveras surströmming, kräftor, räkor, västerbottenpaj och köttbullar i gräddsås!
Det är liksom indelat i 2 och 2..
Maken och "personen" kommer att njuta av surströmmingen, dottern och jag av skaldjur och paj, kungliheterna av köttbullarna och vips...så har alla fått det de tycker om!
Bra va?!
Elvis, han får väl smaka av det han vill, han är ju inte så mycket för fisk/skaldjur,  föredrar nog hellre köttbullarna!
Igår införskaffade vi en taklampa, kan inte säga att det är en kristallkrona, men det är några prismor på den (glas) och den passar bra i halltaket, känner oss ganska nöjda faktiskt.
Fick ett ryck igår eftermiddag och drog iväg till skogen, en skog där jag vet att det finns svamp, lite krånglig att gå i med kryckor, men det gick!
Har aldrig sett så mycket trattkantareller på ett och samma ställe i hela mitt liv!

På mindre än en kvart så hade jag plockat så mycket jag fick med mig och det tog sin lilla tid att rensa...

I morgon ska det visst bli finväder och då kanske jag tar en sväng till i skogen, det är ju så underbart att plocka svamp, men jag undrar ju om det finns björn i närheten där jag var eftersom det fanns så otroligt mycket trattisar där, vet ju att det funnits björn där tidigare år så...

Skit samma, björnen blir nog rädd när den får syn på mig, man är ju ingen skönhet precis...

Nej, nu ska jag ta och hacka lite rödlök till surisarna..

Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Å vad allt lät gott - utom surisarna, dårå! Får man komma förbi??? ;-)



    Kram och ha en bra kväll!

    2011-10-21 | 19:13:35
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Du och Anna är alltid välkomna!

    Ha dé!/Kram

    2011-10-21 | 23:15:17
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • ChillyChick - Bebis i magen säger:

    Du är underbar Åsa!! Tack ska du ha! Just nu verkar han vara tillfreds med att stanna inne i alla fall vilket vi förstås är glada för :) Tusen tack för dina fina ord du ger oss, läste precis högt för min älskling och han blir lika glad som jag över det du skriver!



    KRAMAR!

    2011-10-21 | 23:46:13
    Bloggadress: http://chillychick.blogg.se/
  • åsa säger:

    ChillyChick:

    Vet du...just nu ligger det en prins (han är ju inte lillprinsen längre, det är ju kusinen Ture i Gävle) och sover i morfars säng, morfar är för tillfället "förpassad" till "loftet" och denna prins vägde 1.200 gram och var 39 cm lång när han föddes och nu...ja du...

    Ha dé!/Kram

    2011-10-21 | 23:58:20
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • ChillyChick - Bebis i magen säger:

    men vad mysigt att läsa om! Då var han inte stor alls, men Sveriges läkarvård är otrolig och det är tur att vi har den vård och kunskap som vi har!



    Vad skönt att höra att han inte fick några men, men jag tror att de flesta klarar sig ifrån det av vad jag i alla fall har hört? Fick han vara på sjukhus konstant i sex mån eller fick han komma hem och få hembesök av personal?



    nej, nu är det bara att ta en dag i taget och vara så lugn som det bara går. jag ska inte anstränga mig, får inte ens gå ut med hunden sa de! Så att jag får väl sittsår innan detta är över, men det är det värt, allt för vår bebis skull!



    Kramar!!

    2011-10-22 | 00:23:40
    Bloggadress: http://chillychick.blogg.se/
  • Doris säger:

    Hoppas verkligen att det inte är någon björn i din skog !

    Låter jättegott med maten, surströmming har jag ju aldrig smakat men det andra lät i alla fall mumsigt ;-).

    Önskar dig en skön helg, kram.

    2011-10-22 | 06:20:37
    Bloggadress: http://farmordoris.wordpress.com
  • åsa säger:

    ChillyChick:

    Prinsen var kvar på lasarettet nästan fram till beräknat datum, släkten fick ju hälsa på honom med jämna mellanrum och när han kom hem så var det som "vanligt" förutom att han hade syrgas och det var väldigt noga med att "sprita" händerna, att man inte fick vara förkyld och så.

    Väldigt lika som vid "normala" tillökningar..

    Ha dé!/Kram



    2011-10-22 | 12:49:03
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • åsa säger:

    Doris:

    Jag hopps ju också att eventuella björnar håller sig undan..

    Det var väldigt gott med skaldjur igår, de som gillar surisar var alldeles "saliga"..

    Ha dé!/Kram

    2011-10-22 | 12:51:28
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • paula i pörtet säger:

    Ni hade säkert en kanonkväll med alla gosakerna! Jag har redan börjat planera för nästa helg, vad jag ska bjuda på för mat i Falun, tror jag ska fråga barnbarnen om de har några önskemål. Benjamin brukar alltid säga samma sak:Svampsås! Men det ska ju vara något till också, o Paulina äter inte så gärna kött. Jaja, angenäma problem

    Ha nu en fortsatt fin helg, jag försöker hålla mig borta från svampskogen, jag drunknar i trattisar....

    Kramen

    2011-10-22 | 17:53:16
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Allt var till belåtenhet i fredags kväll, det fanns ju lite att välja på..

    Vi måste höras angående fikaträff nästa helg, ska bli jätteroligt!

    Du hittar säkert på nåt smarrigt till svampsåsen så att båda barnen blir nöjda..

    Ha dé!/Kram

    2011-10-23 | 14:30:12
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: