Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Nu får det räcka...

Kategori: Allmänt

...med svamp..
Har varit till skogen idag igen och plockat trattkantareller, finns ingen som är härligare än att gå i en skog på hösten då solen skiner, inte ett enda flygfä, bara ljuvligt!
Nu hade det varit folk och plockat sedan jag var där sist, men det fanns massor ändå!
Satte mig på en stubbe och tittade mig omkring och det var så häftigt!
Överallt var det trattisar!

Nu har jag rensat allt och lagt på tork, maken har en kompis i Lund som gärna vill ha svamp och jag har lovat att han ska få en hel del, ja, i utbyte mot god mat då vi kommer ner och hälsar på förstås...

Elvis, han har det jobbigt nu...

Vi har börjat mata fåglarna ute i fågelstugan och Elvis ("fågelskräcken") han ligger under altantrappen och smyger hela dagarna, ibland så fixar han en liten "aptitretare" och det ligger fågelfjädrar lite varstans i trädgården...
Han kommer ju inte upp till fågelstugan, men han är så jäkla snabb och en riktig "fena" på att ta fåglar!
Nej, nu ska jag ta och steka lite ytterfilé och göra en svampsås till det...
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Vi skippade svampen idag, för mina stövlar var kvar hemma. Fast en skön promenad i höstsolen blev det ändå!

    Kram!

    2011-10-23 | 19:09:41
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    I "min" skog behövs det egentligen inte gummistövlar, men jag känner mig ganska "säker" då jag har det, ja, det finns ju orm!!

    Ljuvlig höstdag har det varit tycker jag..

    Ha dé!/Kram

    2011-10-23 | 19:25:37
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Jag har gett upp mitt svampplockande för i år men jag blir ju himla sugen då jag läser att du varit ute och plockat...

    Vi har också börjat mata fåglarna men jag har inte sett att Snoozen lyckats ta någon än - men han ligger gärna och lurar på dem.

    Vi får trösta oss med att det är bara de svaga fåglarna som blir fångade så de hade nog inte klarat vintern ändå..

    Kram.

    2011-10-27 | 19:13:03
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: