Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Ommålnig kräva nya gardiner...

Kategori: Allmänt

...eller hur?!
Javisst måste det införskaffas nya gardiner till hallen och jag hade bestämt mig för att det skulle bli bra med en hissgardin..
Googlade på tamejsjutton ALLA tänkbara ställen där det fanns just hissgardiner, men hittade inte en enda som "föll mig på läppen"!
Pratade med äldsta dottern och vi kom överens om att vi skulle ta en tur till Borlänge och en affär som heter Önskehuset och dit styrde vi kosan efter att de små kungligheterna blivit hämtade efter skolan..
Den affären, den har så otroligt mycket fina saker och tänk, på en gång hittade jag precis den hissgardin som jag hade tänkt mig!
Köpte den och ett stolsöverdrag (tror jag att det heter) i samma stil som jag ska ha på en gammal stol som jag målat vit och det kommer att bli perfekt!
Visserligen så blev jag 700:- fattigare, men så sällan som jag köper gardiner så...
Prinsen, han sa till expediten att han tyckte att hans mormor hade väldigt bra smak och hon höll med...
Efter det var vi till Dollar store och där köpte jag kattgodis, som faktiskt vår bortskämda katt tyckte om!!! Kors i taket!!!
Eftersom kattgodiset var så pass billigt så tänkte jag att det inte gjorde något om inte Elvis gillade det, men han åt av bara den...
Man ska aldrig sluta förvånas..
Elvis ja, han har ju en kattkompis, en tjej som heter Grynet och är jättesöt, ljusgråspräcklig och liiiten och de leker så bra ihop, det är en fröjd att titta på dem när de springer och jagar varandra, det är faktiskt den enda katten som Elvis INTE slåss med!
Förresten så räknade jag katter på vår väg idag och jag såg sju stycken på mindre än en halvtimme, det är ju inte undra på att Elvis har så fullt upp med att slåss och vakta sitt revir..
Just nu är han faktiskt inne, han ligger på sin plats i soffan och sover, han kommer säkerligen att följa med mig upp när jag går och lägger mig, då placerar han sig i husses säng och ligger där till femtiden i morgon bitti, då går han ut och kommer in igen vid sjutiden...
Dyblöt brukar han vara om tassarna då han kommer och lägger sig på bröstet på antingen husse eller mig och där ligger han sen och tvättar sig så noggrant så och spinner, han låter som ett tröskverk..
Han är faktiskt mysig, bara han kunde låta bli att slåss så jädra mycket, det är ju flera gånger om dagen!
Han är inte "gatuskräcken" för intet...
Nej, nu ska jag gå till sängs, det känns att vi hållit på och måla i några dagar, man är trött och har ont i muskler som man inte ens trodde fanns...
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ninni säger:

    Vad kul med nya gardiner. Det är du värd efter allt målande.

    Klart att Elvis är mysig men han måste väl hålla skenet uppe ute på gatan.

    Ha det gôtt!

    Kram.

    2011-10-11 | 19:21:01
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • Tofflan säger:

    Gardiner = Djävulens kalsonger ;-)



    Kram!

    2011-10-11 | 19:59:55
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • paula i pörtet säger:

    Du borde sätta upp en skylt, Stör ej, renovering pågår,,,,hihi

    Vad hette kattgodiset du köpte? Jag köper normalt bara hundgodis, katterna får bara sin vanliga mat, men man kanske ska va snäll nån gång?

    Går o funderar om Astrid är på smällen för jag tycker hon är ganska bred över magen när man tittar på henne uppifrån! I så fall är det välkommet med en kull, fast det hade varit roligare på sommaren då dom kunde vara ute.

    Kram

    2011-10-12 | 17:11:34
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Ninni:

    Javisst var jag värd ett par nya gardiner, men nu serdu vill jag ha nya i köket också...

    Ha dé!/Kram

    2011-10-12 | 19:09:53
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Sååå bra!!

    Ha dé!/Kram

    2011-10-12 | 19:10:50
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • åsa säger:

    Paula:

    Jag har kastat påsarna godiset var i, men det var "Best Friend" och ganska små påsar, två för 20:- kanske..

    Vet ju att du ville ha kattungar, men förstår ju att det blir lite "krångligare" på vinterhalvåret.

    "Renoveringen", den har kommit i det "stadiet" att det bara är sånt där småfix kvar, sånt som kostar...

    Ha dé!/Kram

    2011-10-12 | 19:15:25
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: