Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Så roligt att se...

Kategori: Allmänt

...Moraeus på tv ikväll...
Ja, det uppträdanden jag tittade extra noga på, det var Miss Li och hennes orkester och det bara för att killen som spelade bas, han var mitt barnbarn en gång i tiden!
Clas heter han och som jag sa till döttrarna idag, att...honom har vi bytt blöja på alla tre!
Så roligt att se, att han kan försörja sig på musiken, kommer ihåg när han satt och övade på sin lilla cello i köket hemma hos dem (zuzukimetoden tror jag det kallades) och han suckade och "filade" på med stråken, han tyckte inte att det var så roligt alla gånger men nu är han riktigt duktig och visst känner man sig lite stolt när man ser honom uppträda!
Det var ett riktigt bra program ikväll tycker jag, gillar blandningen och så gillar jag ju Kalle förstås!
Helgen har varit lugn, vi har hållit på och "pulat" med lite av varje maken och jag, nu känns det skönt att det är färdigt i hallarna och trappen, återstår bara resten...
Visst är det mysigt med ett gammalt hus, men det finns ingenting som är rakt!
Tur, att man har en händig make säger jag bara...
I morgon är det måndag igen och jag hoppas att jag får träffa de små kungligheterna, har inte sett dem sedan i onsdags för de har varit hos fadern i helgen och jag längtar.
Lillprinsen Ture har jag pratat med i telefon idag och han skulle bada han!
De hade varit ute i skogen och grillat berättade modern och det var på sin plats med ett bad efter det..
Nu ska jag för en gångs skull gå till sängs i skaplig tid och lägga mig med en bra bok..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ann säger:

    Nog för att jag kan vara trög ibland men nu har jag suttit en bra stund och funderat men kan inte få till det....Barnbarn??

    2011-10-17 | 22:38:22
  • åsa säger:

    Ann:

    Snacka om felskrivning!!

    DAGbarn ska det ju vara förstås!

    Ha dé!

    2011-10-18 | 18:53:57
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Ja visst är det mysigt med den blandning av artister som Kalle Moraeus har. Jag gillar det programmet skarpt.

    Häftigt att ni bytt blöjor på en av de artister som stod på scenen. :-)

    Kram.

    2011-10-20 | 15:06:53

Kommentera inlägget här: