Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Skönt med gamla vänner...

Kategori: Allmänt

...tycker jag...
Har en vän, som jag känt sedan -89 då vi började jobba tillsammans och vi umgicks väldigt mycket hon och jag.
När jag sedan träffade mannen som skulle bli min make så blev det att vi träffades mer sällan och de senaste åren har det varit ganska långt mellan gångerna...
Vi hör alltid av oss då det är bemärkelsedagar, det blir telefonsamtal eller sms och visst, vi hör ju av oss till varandra ändå, men inte alls så som det var en gång i tiden.
Nu fick jag för mig att jag skulle åka förbi och se om hon var hemma igår och det var hon!
*M* blev så glad och det som var så roligt, det var att vi liksom bara "tog upp tråden" och så pratade vi, det var så mycket vi hade att "ta igen" och det kändes så skönt, att det var precis som vanligt mellan oss..
Vi har inte alltid samma åsikter, men vi respekterar varandra och det vi tycker och tänker och "tassar inte på tå", det är liksom inte "vår melodi"...
Har ju haft erfarenheten av "vänner" som inte alls var vänner, för så fort man hade en egen åsikt så passade det inte längre!
Vi diskuterade det där igår *M* och jag, att vi har alltid vetat att vi funnits där för varandra, även om vi inte har umgåtts så mycket de senaste åren och det känns så skönt, det är vänskap!
Tänk, jag tycker att jag är så lyckligt lottad!
Idag har jag ont i halsen, det blir nog att gurgla i whiskey, vill ju inte känna mig krasslig imorgon då jag ska hämta hem maken från fiskeveckan...
Han ringde nyss och de hade fortfarande lika vackert väder, lite molnigt började det bli, men det var varmt och skönt.
Fisk hade de fått, kanske inte så mycket som de hoppats på, men det räckte i alla fall, nu har de ju några nät till att ta upp så...
Brodern höll just på att röka en massa fisk..
Ska bli intressant att se, om det duger med färsk fisk till vår bortskämda katt!
Han är ju inte så förtjust i fisk Elvis, det ska vara kött och allrahelst "fjäskfärs"!
Hoppas alla får en fortsatt skön "brittsommarhelg"!
Ha dé!/tant raffa

 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Det finns vänner och det finns "vänner"... Man får tänka sig för...

    Kram!

    2011-10-02 | 13:57:53
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Ninni säger:

    Visst är det underbart att ha såna vänner. Jag har ett par stycken verkliga vänner jag med och även om vi inte pratar så ofta så när vi träffas så är det som om vi nyss har träffats för vi bara fortsätter där vi var sist. :-)

    Ha det gôtt!

    Kram.

    2011-10-02 | 14:24:45
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Förhoppningsvis så har jag lärt mig något..

    (Ja, man kan ju alltid hoppas..)

    Ha dé!/Kram

    2011-10-02 | 19:14:03
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ninni:

    Ja, visst är det härligt med sådana vänner!

    "Bekanta" och kompisar, det har jag många, men inte riktiga vänner och de jag har är jag rädd om.

    Ha dé!/Kram

    2011-10-02 | 19:15:43
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: