Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Vågen"....

Kategori: Allmänt

...tyckte maken att jag skulle göra idag...
Varför??
Jo, för att han hade tvättat ett fönster!!!
Så här var det...
Maken kom och talade om för mig, att han hade tagit ner gardinerna i sovrum och gästrum för han skulle måla elementen där..?!
Jaha, sa jag...
Jamen så bra, då blir det dammsuget på övervåningen då, eftersom jag antar, att du måste skrapa elementen lite innan målning och eftersom du tagit ner gardinerna så tvättar jag ju självklart dem och du tvättar väl förstås fönsterna....
(Jag hade inte alls tänkt mig fönsterputs idag..)
Men...det ska väl inte behövas tyckte han, man kan väl sätta upp rena gardiner ändå...
Där blev jag liiiite irriterad och talade om, att jag aldrig skulle sätta upp nya, rena gardiner i ett otvättat fönster och tänk, han tvättade ett fönster!

Ja, jag var iväg till frissan och klippte mig och trodde ju i min enfald, att båda fönsterna skulle vara tvättade och klara då jag kom hem, men inte då!
Nej, inte orkade han tvätta båda idag inte, nån måtta får det ju vara!
Han tyckte ju att det var på sin plats med "vågen" då han tvättat ett utav fönsterna, men jag vägrade!
Kommer aldrig att förstå mig på det manliga könet...
Annars så har det varit ett fint väder idag, strålande sol men blåsigt, fast det gjorde ju ingenting, gardinerna torkade på en kvart!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Hmm... jaaa... kanske möjligen värt en halv våg. En brevvåg...



    Kram pårej!

    2011-10-06 | 20:28:39
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Inte ens värt det tycker jag!

    Ha dé!/Kram

    2011-10-06 | 21:43:58
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ninni säger:

    skrattar Jasså du ville inte göra vågen då han tvättat ett fönster? Nä, fattas bara. Gör han vågen då du tvättat fönster? Nä, jag trodde väl det.

    Kram.

    2011-10-07 | 15:22:32
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • åsa säger:

    Ninni:

    Precis!!

    Ha dé!/Kram

    2011-10-07 | 18:03:07
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: