Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Whiskey före klockan...

Kategori: Allmänt

...femton, noll noll...
Jomenvisst!
Blev så förbaskat trött på att måla och kände att nu jäklar pallar jag inte längre, så jag gick och hällde upp varsin whiskey till maken och mig!
Men, sa han...klockan är ju inte ens "riktig" eftermiddag än...
Skitsamma sa jag, vi har gjort oss förtjänta av ett glas god whiskey och det spelar väl ingen roll hur mycket klockan är på dygnet!
Höll på och målade från klockan 9 till klockan 16.30, då gick det inte längre, jag var stel som, jag vet inte vad och jag antar, att jag kommer att vara stelare imorgon...men, "den dagen den sorgen"..
Känner, att jag inte ska måla tak, inget vidare att jobba med armarna över axlarna, men det finns huuuuur mycket annat som helst att måla, jag behöver ju inte vara utan jobb så att säga!
Elvis, han kommer med jämna mellanrum och låter, ja, han jamar ju inte utan han låter och ibland, då låter han högt!
Att han låter, det beror väl på att det finns grejor på ställen som det annars inte finns så mycket "onödigt" på och han tycker nog att vi är jäkligt dryga!
Men, det är inte så mycket kvar att måla i hallarna och trappen, det jag bävar för är ju köket...
Nu ska jag göra lite middag till maken och mig, det blir rostade rotsaker och en bit oxfilé till det..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Kan inte Elvis hjälpa till att måla med en pensel på svansen? Så kan du ta time out och dricka whisky!



    Kram och ta det lite lugnt, hörru!

    2011-10-09 | 16:00:25
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Han har strukit omkring mig hela tiden idag och faktiskt fått färg på sig, men på tassarna!

    Du kan ju tänka dig hur det såg ut på golven innan jag fick tag på honom för "sanering"..

    Ikväll tar jag mig nog ett glas Xanteé, det är gott det!

    Ha dé!/Kram

    2011-10-09 | 17:54:31
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Vilken Elvis! :D

    Xanté är skitgott!!!

    2011-10-10 | 19:52:57
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Man kan ju säga, att Elvis inte var en färgpensel utan en roller!

    Javisst är det gott med Xanté!

    Ha dé!/Kram

    2011-10-10 | 20:23:23
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Kan tänka mig hur din kropp känns efter allt målande. Lite whiskey kan ju göra att målandet blir lite roligare i alla fall.

    Kram.

    2011-10-11 | 19:16:45
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • Anonym säger:

    Ninni:

    Exakt!

    Ha dé!/Kram

    2011-10-13 | 16:46:29

Kommentera inlägget här: