Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

1980...

Kategori: Allmänt

...närmare bestämt mars detta år..
Då flyttade jag med min dåvarande make och två små barn (yngsta dottern var fem månader) till ett alldeles nybyggt område med bostadsrätter..
Det var alltså bara nyinflyttade och de flesta hade barn i olika åldrar, det är fortfarande ett jättebra ställe att bo på om man har barn, men nu finns det en massa "gamlingar" också eftersom många av de som köpte lägenhet då bor kvar.
Idag, när jag hade bestämt mig för att ge skogen ovanför där jag bor en chans att visa vad den gick för när det gäller svamp så..
På vägen dit, bara ett femtiotal meter från mitt hus så möter jag två människor, en herre och en dam och jag försöker att "smita" förbi dem, för HON var den värsta skvallerkärring som fanns då vi bodde på det där nya området!
Kan tala om, att ingenting hade förändrats!
Damen ifråga, hon berättade om ALLA grannar, vilka som skilt sig och vem som vänstrat med vem och den fick stroke, den fick "bara" hjärnblödning, osv..osv...osv..
Tror tamejsjutton vi stod på samma ställe över en timme!
Jag tycker ju om att prata med folk, men...
Elvis, han kom flera gånger och kollade vad jag höll på med, till slut så kom han och strök sig mot mina ben, då tyckte nog han att det fick räcka!
Efter många om och men så kom jag in i skogen, hade Elvis med som "bodyguard" hela tiden och varje gång jag la ifrån mig en krycka (måste ju göra det när jag ska plocka) då var han där som skjuten ur en kanon och trampade runt i svampen, för svamp, det hittade jag!
Både gula kantarell och trattkantareller fanns det och nu ska jag "förlusta" mig med att rensa dem..
Ska vara barnvakt åt de små kungligheterna på eftermiddagen/kvällen en stund och har gräddat pannkakor som jag ska ta med så slipper dottern tänka på middag, vet ju att lilla prinsessan blir jätteglad, för det är ju hennes älsklinggsrätt!
Maken, han är iväg och jobbar, kommer väl hem vid fyra-femtiden och jag hoppas, för hans skull att det blir jobb i morgon också, han mår så bra av att jobba lite..
Nej, nu ska jag "förlusta" mig!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Härligt med kantareller och pannkakor - och en alldeles egen fyrfota bodyguard! :D

    Kram!

    2011-09-14 | 19:48:28
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Känslan då man hittar en massa svamp, den är otrolig!

    Att jag sedan hade min bodyguard med mig gjorde ju inte saken sämre...

    Ha dé!/Kram

    2011-09-15 | 09:10:29
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: