Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

9 år blir han idag...

Kategori: Allmänt

...mormors prins!
Tänk, så fort åren bara svischat förbi!
Kommer så väl ihåg hur liten och ynklig han var där han låg i kuvösen med slangar hit och dit och jag fick lägga min hand på hans lilla, lilla rygg och hålla den stilla, för man ska inte hålla på och smeka de små prematura underverken för då kan de bli oroliga och jag minns så väl känslan...
Känslan, att det var en förlängning av mig själv som låg där och kämpade och hela jag fylldes utav kärlek och jag visste, att jag alltid, alltid skulle finnas där för honom..
Var hos de små kungligheterna en stund igår kväll då dottern var och tränade, (hon behöver lite egentid ibland) och vi hade jätteroligt, kan ju tala om, att jag får storstryk i TP och det barnvarianten!!
Nu är det ju hela tiden frågor om tecknade filmer och det har jag inte en susning om vare sig det ena eller det andra så...
I kväll ska prinsen ha "biokalas" och det innebär att det kommer några inbjudna och det ska serveras pizza och coca cola, sedan blir det popcorn till filmen och jag tror att det kommer att bli väldigt trevligt, det behövs inget mer en fredagkväll, helt onödigt med tårta för det är inte många barn som gillar tårta faktiskt.
Jag och maken ska åka över en sväng då de kommit hem från skolan, man måste ju få present på födelsedagen tycker jag!
Nu blir det kalas i morgon för släkt och vänner och mormors lillprins Ture kommer, det blir han och modern för fadern är och jagar..
Det blir en massa firande, hela helgen faktiskt för på söndag ska kungligheternas släkt på faderns sida komma och jag beundrar äldsta dottern, att hon orkar med!
Det är ju tur, att vi inte bor så långt ifrån varandra så att vi kan ställa upp och hjälpa henne ibland..
Tänk, nu "sprack det upp till en ny regnskur"!
Det har varit ett så fint väder hela dagen, ända fram till nu då himlen öppnade sig och det rejält!
Bra för svampen visserligen...
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Kalas, ju! :D

    Kram!

    2011-09-09 | 19:32:49
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Jo, det har varit kalas idag och det blir imorgon och även på söndag...

    Kan bli lite mycket tårta ibland..

    Ha dé!/Kram

    2011-09-10 | 00:32:28
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Magistermutter - Med en liten grabb i magen säger:

    Åh, tiden går så fort! Det visste jag faktiskt inte, att man inte fick vidröra prematura barn för mycket, man lär sig något nytt varje dag!



    sv: men vad roligt att du tycker det Åsa! Jag blir så glad när man får läsa sådana här ord! Du gjorde min morgon! :)

    Och 50 är ingen ålder! min mamma är äldre och hon ser varken ut eller betér sig äldre än 30! Sådetså!! :)

    2011-09-10 | 12:55:18
    Bloggadress: http://magistermutter.blogg.se/
  • åsa säger:

    Magistermutter:

    Prematura barn ska ha så tyst och stilla som möjligt, i alla fall här i Sverige.

    Blir lite konfunderad då jag ser förlossningsprogram från tex. USA då de står bredvid kuvösen och pratar med vanlig samtalston och "pillar" lite hur som helst på de små liven..

    Vad roligt att jag gladde dig, men jag menar allt jag skriver!

    Brukar säga, att jag känner mig som en 17-åring i psyket, men som en pigg 93,5-åring fysiskt..

    Ha dé!/Kram

    2011-09-10 | 13:31:19
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: