Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

En skön helg...

Kategori: Allmänt

...har det varit..
Ja, inte kan man klaga på vädret denna helg, det har varit strålande!
Nu har maken klippt gräsmattan för sista gången i år (förhoppningsvis) och trädgården är helt klar inför vintern.
Igår var jag med äldsta dottern och de små kungligheterna till Lager 157 i Sågmyra, ett par mil från Falun, det skulle införskaffas två stycken "onepeece-overaller" till kungligheterna..
Måste ju säga, att de är inte vackra overallerna, men väldigt mysiga och varma, vilket kommer att behövas eftersom dotterns lägenhet är väldigt kall, i mars hade hon bara +14 grader inne och blir det en likadan vargavinter i år så....
De kom hit och åt middag med oss igår, det serverades parmesanfylld och baconlindad kycklingfilé i vitlökssås och till det tagliatelle (bandspagetti som jag säger) och prinsen han tyckte det var "svingott"..!? Vilket uttryck!
Men, det är ju så de uttrycker sig nu för tiden...
Lilla prinsessan, hon gillade inte alls kycklingen, men var så nöjd med att äta tagliatelle och grönsaker...
På kvällen kom Turebus med sina föräldrar, de skulle sova kvar här eftersom de skulle hjälpa dotterns farföräldrar med att "göra vinter" vid sommarstugan.
Han är för härlig lilla Ture, pratar hela tiden och är en riktig solstråle, fast han har ju ett sjuhelsikes temperament förstås!
Idag har maken och jag varit till kyrkogården och planterat ljung på gravarna och det blev så fint så!
Tror jag struntar i gravlyktor i år, de syns ju i alla fall inte då snön kommer, fick ju gräva nästan en meter förra vintern för att få fram dem!
Kattluckan sitter där den ska nu och igår höll jag på med "fjäskfärs" för att försöka få Elvis att fatta att han ska gå genom den in och ut, men....
Sa till maken idag, att han är nog trögare än vi trott och ser i ögonvrån precis då jag sagt det hur Elvis hur "gerswint" som helst går ut via kattluckan, som om han inte gjort annat i hela sitt liv!
Har också hunnit med att vara liiiite otrevlig mot en telefonförsäljare från Tele-2..
Frågade honom hur de kunde vara så oförskämda att ringa en söndageftermiddag!
Svaret jag fick var.."ja, när skulle vi annars ringa"?
Men, det finns väl andra dagar och tider sa jag och killen svarade.."det är lättare sagt än gjort"...!?
Nej, jag är definitivt inte intresserad sa jag och la på luren!
Nu vet jag ju att de bara gör sitt jobb, men jag blir så irriterad!

Kan de inte låta en vara ifred på helgerna åtminsone..

Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Blir då på lite bättre humör av att kika in hos dig! Underbara barnbarn du har! Och katten...fnissar högt varje gång!

    Skrutthuset...kan ju inte tvinga nån att köpa det men nu är det tungt....

    Kramen!

    Ragnvi

    2011-09-26 | 05:58:14
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Så bra att jag kan glädja dig lite, du har det inte lätt med din mage du..

    Tänk, att det inte finns någon "tokig tysk" som vill ha ett skrutthus i Trönö, de köper ju hus överallt annars..

    Hoppas allt ordnar sig och det snart!

    Ha dé!/Kram

    2011-09-26 | 10:04:36
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Telefonförsäljare = urrrk! Bra gjort, tant Raffa! :D



    Onepiece - möjligen gulligt på barn. Vuxna ser ut som gigantiska bäbisar, skitfult!



    Kram!

    2011-09-26 | 19:28:23
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Inte är de vackra "onepiecarna" (såg du att jag stavade piece rätt denna gång) men praktiska om man har så kallt hemma som dottern har det..

    Telefonförsäljare....jag blir alldeles "konfys" då de ringer på vardagarna och sen är de så oförskämda och ringer på helgen!

    Jag har högt blodtryck i vanliga fall, men då du...

    Ha dé!/Kram

    2011-09-28 | 10:45:37
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Doris säger:

    + 14 grader inne låter ju inte klokt !!! Här fryser vi om det är bara + 20 !!!

    Önskar dig en skön vecka,kram.

    2011-10-03 | 03:07:04
    Bloggadress: http://farmordoris.wordpress.com
  • åsa säger:

    Doris:

    Ja, +14 grader är inte mycket och ute var det då mellan 20-25 minus, men det är så otätat överallt i hennes lägenhet och jag tycker ju att det är konstigt att inte hyresvärden är mån om att det ska vara tätt, han "eldar ju för kråkorna"..

    Ha dé!/Kram

    2011-10-03 | 14:14:07
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: