Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Fiskevecka" och "gräsänka"...

Kategori: Allmänt

...är två ord jag gillar för tillfället..
Skjutsade upp maken till Hudiksvall igår, eller rättare sagt till Våtnäs, en liten fiskeby dryga milen söder om Hudik..
Maken ska vara där och fiska med sin storebror till på söndag, då ska jag hämta honom och jag måste ju säga, att de har en jädrans tur med vädret i år igen!
Förra året var det precis lika varmt och skönt som nu, men jag hoppas ju att de får mer fisk i år, för förra året var det lite glest med den varan...
Skjutsade som sagt maken igår och kom hem vid niotiden på kvällen och en som blev glad, det var Elvis!
Jag var lite hungrig och sugen på en smörgås med makrillfilé (i tomatsås) och gjorde iordning en sån då jag skulle bänka mig vid tv:n och se på "Bron", men jag fick ingen makrill eftersom Elvis hade slickat i sig alltihop då jag kom ner från övervåningen!
Vi har ju toan på övervåningen och jag hade gjort ett besök där..
Nu hör det till saken, att Elvis aldrig brukar hoppa upp på bänkar och bord så jag trodde ju inte att han skulle sno åt sig makrillen, men tji fick jag!!
På hemväg från Hudik så var jag in en sväng till yngsta dottern och Ture blev så glad när jag kom.
Han var lite trött för klockan var ju nästan läggdags för honom, men vi hann med att både busa lite och att pussas, mysigt!
Idag är det ett strålande väder, solen skiner från en klarblå himmel och det är varmt, kommer säkert att bli mer än 20 grader och jag funderar på om jag ska strunta i alla "måsten" och ge mig ut i skogen istället, alla "måsten" finns ju kvar...
Det är skönt att vara "gräsänka" några dagar och jag vet ju att maken njuter av att få vara med brodern och fiska lite.
Nu på förmiddagen var de på väg till en ö där de skulle fixa lite grillad korv till lunch och efter det skulle de visst kolla näten (vittja heter det kanske..) och sedan var det väl eventuell rensning av fisk på agendan antar jag och rökning av sik förmodar jag...
Igår kväll åt de surströmming och det hade visst varit som "balsam för själen" enligt maken och det tror jag visst att det var..
Nej, nu är det dags att bestämma sig för hur dagen ska bli, om det blir skogen eller..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Njut av dina "lediga" dagar nu riktigt ordentligt! Men Elvis, vilken buse han är!!!

    Kramen!

    2011-09-29 | 20:32:15
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Jag njuter må du tro!

    Ja, han är en riktig lurifax den där Elvis...

    Ha dé!/Kram

    2011-09-29 | 22:31:51
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Skönt för din make att komma iväg och fiska men jag kan tänka mig att det är rätt skönt för dig med att vara ensam hemma i några dar.

    Hur ska Elvis kunna motstå makrill i tomatsås? Den katt finns nog inte som inte skulle hoppa upp hur långt som helst för att få äta det, även om den annars inte brukar stjäla mat. :-)

    Kram.

    2011-10-02 | 13:53:48
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • åsa säger:

    Ninni:

    Jag njöt av att få lite egentid, det är ju inte så mycket utav den varan sedan maken gick i pension..

    Jadu, makrill i tomatsås, det var gott det!

    Ha dé!/Kram

    2011-10-03 | 14:11:29
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: