Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Nu är det inte sensommar längre....

Kategori: Allmänt

...utan "förhöst"...
Just idag är det ett riktigt höstväder, inte ett sånt där fint med strålande sol och hög klar luft, utan helt tvärtom!
Mulet och grått och så kommer det lite regn mellan varven, ganska varmt ändå (16 plusgrader) men så tröttsamt väder...
Har varit trött ända sedan jag vaknade i morse, har som vanligt sovit som en kratta och så har ju månen spelat stor roll också, är ju så "månkänslig",  varje gång det är fullmåne så kommer jag liksom i "obalans" med mig själv på något konstigt vis..
Idag har prinsen haft sista kalaset med släkten på hans fars sida och jag pratade med dottern, som nu är ganska så trött på kalasande, men som jag tycker har varit jättestrong som fixat allting och så är jag så glad att det fungerar som det ska mellan henne och fadern, det tog ju sin lilla tid, men...
Märker direkt på de små kungligheterna att det är okey med allting och att de mår bra igen, nu är de väldigt trygga och harmoniska, så skönt!
Aldrig roligt med separationer och hur man än beter sig så blir det jobbigt, speciellt om det finns barn med i bilden...
Har ju lillprinsen Ture här med sin moder, just nu är de till Tures gammalfarmor och gammelfarfar en sväng och jag passade på att sätta mig här vid datorn lite..
Ture ja...en otroligt bestämd liten herre!
Har börjat inskolas på dagis och jag tror, att det är jobbigast för modern om jag ska vara ärlig (och det ska man ju..)
Han har börjat prata och det är massor med ord som kommer ur honom hela tiden och katt´n, han är ju en stor favorit!
Nu har Elvis varit väldigt social mot Ture, han har faktiskt tillåtit Ture att klappa på honom flera gånger och bara det...
Han håller sig inne mer och mer på kvällarna nu Elvis och det är väl för att det blir så svart när det väl blir kväll/natt och jag tror ju att han tycker det är lite läskigt med mörkret, han kommer gärna upp och lägger sig hos husse emellanåt..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Separationer är ju aldrig lätta, inte minst för barnen som ju blir de oskyldiga som drabbas. Mamma och pappa får jobba på sin efter-relation och förhoppningsvis kan de agera vuxet. Vi har gjort så i vår familj och även jag och pappan har fått jobba - och jobbar! - på vår relation. Man får ge och ta - och lära sig att tiga i vissa sammanhang och inte göra det i andra...



    Kram!

    2011-09-11 | 15:26:43
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Du har absolut rätt i allt du skriver och det är en glädje för mig (faktiskt) att dottern och X-mågen är på god väg..

    Ha dé!/Kram

    2011-09-11 | 15:38:09
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • paula i pörtet säger:

    Hej! Om jag någon gång får chansen att komma till Skottland så ska jag konsultera dig noggrant! Har du inga foton du kan slänga upp här eller i fejan?

    Helgens svampturer gick om intet, älgflugorna ser till att bevaka varenda svampjäkel. Idag beställde vi ytterligare en huvudbonad med nät för att eventuellt få lite lindring för som det är nu har gubben inget på huvudet vid skogsbesöken...

    Ha en fin vecka/Kram

    2011-09-12 | 10:52:27
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Du är så välkommen att konsultera...

    Har ju bestämt mig för att inte ha foton varken "här eller där", men den som lever får se...

    Tänk, att ni har så mycket älgflugor i skogarna hos er, inte alls roligt!

    Ha dé!/Kram

    2011-09-12 | 12:36:24
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: