Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Ser fram emot kvällen...

Kategori: Allmänt

...då det blir Doobido och Skavlan på tv..
Förmodar, att det kan vara lite "pensionärsvarning" på det, men jag är ju pensionär (förtids visserligen) och maken är ju också pensionär!
Få se, om maken kommer hem samma tid som de två senaste dagarna, alltså vid sextiden..
Igår hade stegen han stått på glidit iväg så han ramlade ner och slog sig i ryggen (det var lite drygt en meter upp) och gissa, om det var synd om honom igår kväll!
Jag fick smörja honom med något smärtstillande och han gick som om han hade skitit i byxorna och han var så "ämlig", men i morse stack han iväg på jobb igen..
Seg gubbe det där!
Han tycker ju att det är så roligt att snickra och dona och han jobbar ihop med en"kille" som är i min ålder och det verkar ha klaffat otroligt bra, glad är ju jag för det!
Har lunchat ihop med äldsta dottern på stan idag och det var så skönt att se henne så lättad..
Igår så skrevs det sista på huset och de nya ägarna fick tillträde, det innebär att hon äntligen slipper ha något med X-et att göra.
Det har varit en jobbig tid för dottern, men de små kungligheterna mår så bra nu, det är en glädje att se och äntligen kan dottern se framåt och få unna sig själv att njuta av livet med sin familj.
Solen har skinit hela dagen, det har varit ett underbart höstväder, precis så som hösten ska vara!
Elvis, han har haft fullt upp med skatorna i trädgården, det hörs så väl när han är på jakt för då jäklar låter skatorna!
Har sett att han fixat en i alla fall, men det hinner ju bli flera, dagen är ju inte slut ännu...
Nej, nu ska jag göra en röra till bakpotatisen som vi ska äta till middag, det blir...gräddfil, creme fraiche, rödlök, räkor, kräftstjärtar och röd caviar och så lite kryddor förstås...
Brukar bli väldigt gott...
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ninni säger:

    Vilken smarrig middag!!! Hänne blev det salt sill och poteter. :-) Har bjudit på rotsaksmat i flera dagar nu så vi ville ha lite omväxling men i möre blir det köttfärssoppa med rotsaker för vi lärer väl se till att äta upp resterna också. :-)

    Skavlan och doobidoo kan jag också titta på men just nu föredrar jag Idol på fredagarna.

    Min gubbe har ont i en axel men inte får jag smörja eller massera inte och det är då inte värre än att han går till jobbet varje dag heller. Men det är synd om dem då de har ont. De borde kanske byta med oss en dag?

    Ha en skön helg!

    Kram.

    2011-09-16 | 18:17:02
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • Tofflan säger:

    Så skönt för dottern att äntligen vara fri!!! Jag minns den känslan...

    Ha en bra helg och se upp så guben inte trillar nåt mer, för då kan det bli akuten direkt! ;-)



    Kramen!

    2011-09-16 | 18:59:15
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Ninni:

    Rotsaker är bland det godaste som finns tycker jag, men det är ju gott att bryta av med något helt annat ibland.

    Ja du, skulle karlarna byta med oss en dag så skulle de väl aldrig gnälla igen!

    Ha dé!/Kram

    2011-09-17 | 13:20:23
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Det är skönt för alla inblandade att det är över, det finns ju de som inte alls har självinsikt och det är härligt att inte behöva ha sådana omkring sig..

    Just nu kan gubben min inte ramla från höjder i alla fall för han har fått för sig att måla om köksluckorna och då står han på plant golv..

    Ha dé!/Kram

    2011-09-17 | 13:24:54
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: