Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Tordagsmys"...

Kategori: Allmänt

..ska vi ha i eftermiddag/kväll..
Äldsta dottern måste jobba ikväll så de små kungligheterna ska hämtas efter skolan och vara här hos oss till modern jobbat färdigt.
Frågade igår, vad de ville ha till middag och prinsen sa ju så klart stuvade makaroner och korv, men det får de till lunch i skolan idag så...
"Jag vill ha Tacos" sa lilla prinsessan och det enades vi om och vi enades också om att man inte bara kan äta Tacos på fredagar, vilket de flesta gör och som de små kungligheterna brukar vilja göra..
I dag är en "sådärdag", har ju inte sovit på flera nätter och då blir det så här, inte roligt, men vad gör man?
Är i alla fall jätteglad att min äldsta syster blivit mormor!
Hennes ädsta dotter har fått en liten son och jag är så glad att allt gått bra och att de mår bra båda två (tre) och nu får syrran känna hur det är att vara mormor, det är inte "kattskit" det inte!
Men, det går ju så fort med de små, se bara på Ture, som börjat på dagis och visar en helt annan sida av sig själv emellanåt..
Envis och bestämd har han ju varit hela tiden den lille mannen, men nu så...
Ja, ja, det går väl över det också så småningom, han har fullt upp med att "testa" mor och far när de hämtat honom efter jobbet och jag förstår honom, hur kan de lämna honom där och bara försvinna!?
Visserligen så har han glömt det under hela den tid han är där, men så fort de kommer och hämtar så påminns han ju...
Han är rolig Ture, så fort han ser mig eller maken så säger han katt´n och så smackar han med munnen precis som jag brukar göra då jag lockar på Elvis!
Få se, om Ture med föräldrar kommer till helgen, de ska visst hjälpa dotterns farföräldrar att "göra vinter" vid sommarstugan, det brukar ta en hel dag.
Maken har målat klart köksluckorna nu och jag har "rensat" i skåpen och fy sjutton så mycket skräp man samlar på sig!
Det värsta är "hitta om du kan lådan" som vi har eller "hopplösa lådan" som den också får heta emellanåt, en sån där låda som allt småskräp åker ner i.
Den har jag inte gett mig i kast med ännu, har funderingar på om lilla prinsessan och jag skulle göra ett försök nu på eftermiddagen, det finns säkert mycket intressant för henne i den...
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Spännande med den där lådan, tycker jag! Gissar att du och prinsessan gjorde en insats i eftermiddags.



    Så skönt ändå med köksluckorna och skåprensningen. Har mitt kvar. Rensning och avtorkning, vill säga. Det skjuts på framtiden...



    Kramen!

    2011-09-22 | 21:07:09
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Prinsessan undrade varför jag sparat så mycket konstiga saker...?!

    Men nu, nu är allt klart!

    Ha dé!/Kram

    2011-09-23 | 14:01:49
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Doris säger:

    Min lille sonson är också väldigt förtjust i katterna , han har börjat försöka säga kise ;-). Det går bra att klappa prinsen men Syssa kan vara lite opålitlig så då får vi passa honom.

    Sköt om dig, kram.

    2011-09-25 | 04:47:20
    Bloggadress: http://farmordoris.wordpress.com
  • åsa säger:

    Doris:

    Det är ju inte alltid som katterna vill vara med på noterna, så det gäller ju att vara med hela tiden..

    Ha dé!/Kram

    2011-09-25 | 17:46:30
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Tacos är gott men tyvärr gillar inte sambon det så jag får passa på att servera ibland då mina (våra - tjejerna ser ju min sambo som pappa) barn kommer på besök.

    Jag ler glatt då jag ser att du ska ta itu med "hitta om du kan"-lådan. Jag har precis rensat i våran låda och hoppas kunna hålla lite bättre ordning i den nu men jag vet att om ett par veckor så ser den lika anskrämlig ut som nu.

    Kram.

    2011-10-02 | 13:45:07
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • åsa säger:

    Ninni:

    Tacos, det är en höjdare att servera de små kungligheterna för då vet man att de äter tills de nästan spricker!

    En "hittat om du kan" eller "hopplös" låda tror jag många har och det tar ju inte lång stund förrän den är lika full igen efter att ha rensat ur..

    Men den är bra att ha!!

    Ha dé!/Kram

    2011-10-03 | 14:17:59
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: