Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Trött hela dagen...

Kategori: Allmänt

..har jag varit...
Det kommer väl efter, det att man varit på resande fot och sovit (väldigt dåligt) i olika sängar varje natt antar jag.
Har inte gjort speciellt många knop idag, tvättat lite bara och så var jag hem till de små kungligheterna en sväng, hade ju köpt en kilt till lilla prinsessan och hon tyckte den var så fin så den skulle hon ha till skolan i morgon.
Ja, prinsen fick också en "present" och båda var jättenöjda!
Elvis, katt´n ni vet..
Han skulle nog visa hur glad han var att vi kommit hem igår kväll för han kom in med en råtta och jag kan inte låta bli att tycka att det är så jäkla äckligt!
Det var ju en present antar jag, men....
Talade om för honom, att jag tycker att han är duktig, men jag betackar mig!
Pratade med lillprinsen Ture i telefon i morse och han har blivit jätteduktig på att prata och nästa helg kommer han och yngsta dottern på besök för då fyller stora prinsen år så det blir kalas!
Mågen ska visst iväg och jaga, det är ju den årstiden nu...
Tittade på Kalle Moreus ikväll och det var ett jättebra program tycker jag, väldigt avspänt och bra musik, Kalle är för övrigt en av lilla prinsessans idoler och jag hoppas att programmet kommer i repris på "barnvänlig" tid så att hon kan få se det för klocka åtta så låg hon för det är ju skoldag i morgon igen.
Nu ska jag nog ta och gå en trappa upp och lägga mig, har en ny bok som jag börjat på idag, Mari Ljungstedt "Den farliga leken" och det lockar verkligen att krypa under täcket och bara njuta utav den..
Ha dé!/tant raffa 

Kommentarer

  • SoP säger:

    -är det inte Prinsen som ska ha kilten- 0_o ?

    2011-09-05 | 18:02:34
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Gissar att dina små kungligheter och Elvis The Rat Man har saknat dig! Blev det ingen kilt till Storprinsen? ;-)



    Kram!

    2011-09-05 | 19:37:24
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    SoP och Tofflan:

    Skulle väldigt gärna ha köpt en kilt till prinsen, men är medveten om att han aldrig skulle använt den så det hade ju varit att kasta pengarna i sjön (de är ju inte billiga direkt..) bättre då att köpa en till prinsessan, hon kommer att använda sin flitigt.

    Ha dé!/Kram

    2011-09-06 | 09:55:47
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Tror jag dööör..."varför nöja sig men en sketen sparv när man kan ta en duva"....tack för morgonens första fniss!

    Läste om er resa! Låter underbart även om vädret inte var det bästa! Och tänk att få komma till Aidensfield!! Synd att du inte visar bilder!

    Kramen!

    Ragnvi

    2011-09-07 | 07:33:30
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Förresten...kan du inte öppna ett konto hos Bilddagboken?! Det har jag ...

    Kramen igen!

    Ragnvi

    2011-09-07 | 07:34:33
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Ja, det var en jättebra resa och just "Aidensfield" (Goathland som det heter) som ligger i norr Yorkshire och Whitby, det var en upplevelse bara det!

    Helt fantastiskt vackert!

    Vet, att det efterlyses bilder på bloggen, men..

    Katt´n du vet, han har nog storhetsvansinne när det gäller storleken på fåglarna..

    Ha dé!/Kram

    2011-09-07 | 10:54:27
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Presenter från katt'n.. huvvaligen va less jag är på att bära ut råttor på sopskyffeln. Ändå föredrar jag då han kommer in med döda råttor mot då han tar in levande... och levande fåglar är ännu värre för då kan det bli stökigt minsann. Blomkrukorna far all världens väg då Snoozen försöker ta fast den skräckslagna fågeln som naturligtvis sökt sig till ett fönster.

    Jag håller på att läsa ikapp allt jag missat men jag kommer inte att kommentera i alla dina blogginlägg. :-) Vad kul att få se Skottland! Dit skulle jag också vilja åka, främst för att kanske få höra lite säckpipa.

    Kram.

    2011-09-16 | 18:05:02
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com

Kommentera inlägget här: