Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Tycker att de får bra mat...

Kategori: Allmänt

...i skolan de små kungligheterna..
Vad sägs om..
Måndag: Pytt i panna med rödbetor.
Tisdag: Skinkfrestelse med gurka.
Onsdag: Pasta med laxsås.
Torsdag: Hamburgare med mos.
Fredag: Kotlettrad med stekt potatis och svampsås.
Nu är ALL mat tillagad på skolan, de har en egen kock (ja, han har ju flera "under" sig) och han är väldigt noga med att maten ska vara god att äta och se god ut för ögat..
Nu känner jag denna kock sedan urminnes tider och vet ju hur duktig han är och jag är jätteglad, att han jobbar på just denna skola.
Här hos tant raffa har det ju kokats "skitluktsmat", men idag känns det inget och det är ju en fördel...
Maken skulle ha jobbat idag, men det var ett riktigt "skitväder" (mycket skit idag) så han blev hemma på morgonen, försvann på ett möte och kommer väl hem snart antar jag..
Funderar på, om jag skulle se om jag hittar några gummistövlar som jag kan ha...
Mitt högerben är ju så svullet att det är uteslutet det där med höga stövelskaft, skaftet korvar sig bara och det gör ju att det stasar och då gör det bara ont, det är ju inte så skoj.
Har klippt av vanliga gummistövlar, men det är inte skönt för kanten blir så vass och jodå, jag har gjort en hel del för att få bort det vassa, nu skulle jag gärna vilja ha ett par som är kortskaftade från början liksom...
Nu tänker jag ge mig ut i skogen idag i alla fall och kolla efter svamp, har ju en del ställen där jag vet att det finns trattkantareller och ett ställe är en "kryckvänlig" skog!
Ja, jag behöver ju mina f-bannade kryckor (skriver f-bannade bara för att de alltid är i vägen) och det går ju inte med vilken skog som helst..
Elvis, han har varit inne nästan hela morgonen och lekt med sina små råttor, men just nu så har han gått ut och det hörs på skatorna!
Han har en viss förkärlek till att reta upp dem och det låter vill jag lova!
Nej, det här duger inte, dags att göra lite nytta!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Doris säger:

    Det var verkligen en fin veckomatsedel. Mina sondöttrar får också bra mat i sin skola,skönt för då behöver deras pappa inte helt tvunget ha varm mat på kvällen alltid. Alla är ju supertrötta efter en lång skol och arbetsdag ...

    Sköt om dig, kram.

    2011-09-15 | 06:51:39
    Bloggadress: http://farmordoris.wordpress.com

Kommentera inlägget här: