Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Vaken en gång i timmen...

Kategori: Allmänt

...har jag varit de senaste tre nätterna..
Vet ju, att det beror på min värk och det är bara att bita ihop och eventuellt "ömka" sig själv lite!
I morse klockan 05.20 så var det ett jädrans liv utanför sovrumsfönstret (har fönstret öppet på natten) och visst var det Elvis som slogs med en stor svart katt!
Jag gick ner och ropade på honom, han kom efter ett tag, ja, då han hade slagits lite till och den andra katten lommade iväg...
Han kom in och fick lite "fjäskfärs", men så fort den var uppäten så stack han ut och det dröjde inte lång stund innan det var ett liv utanför igen, men då gick jag och la mig, det är ju hopplöst med denna "gatuskräck"!
Jag har ju alltid trott att kastrerade hankatter var lugna och timida...
Inte vår katt inte!!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Vilken buse!! Själv störs jag på nätterna av mig själv - får springa på toa ett par, tre gånger varje natt. Och jag har inte ens prostatan att skylla på! ;-)



    Kramen!

    2011-09-21 | 18:15:42
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Ja, visst är han en riktig buse!

    Slagskämpen nummer ett!

    Du får lära dig att "knipa" på nätterna..

    Ha dé!/Kram

    2011-09-21 | 19:23:30
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • TT säger:

    Sådär höll min hittekatt i byhåla på fast han var kastrerad.

    De här två röda farorna får ju nöja sej med att slåss med varandra här inne i tvåan men det blir ju aldrig riktigt bråk tack och lov men de röda håren yr i luften ibland.

    2011-09-21 | 20:54:59
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    Jag brukar tänka, att hur sjutton skulle Elvis ha varit om han inte var kastrerad!?

    Dina katter är jättefina och vilken tur att de har sällskap av varandra och det är väl "naturligt" att syskon bråkar..

    Ha dé!

    2011-09-22 | 09:06:00
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: