Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

En riktig vårdag...

Kategori: Allmänt

..är det ute idag..
Vi fick, liksom många andra i vårt avlånga land snö igår, det snöade ymnigt och det som kom ligger kvar och det är ju inte undra på, eftersom det var åtta minusgrader i morse.
Just nu skiner solen, fåglarna kvittrar och det är takdropp, precis som det ska vara den här tiden på året!
Jag är mycket bättre i min magkatarr och har pratat med min läkare idag och vi kom fram till samma han och jag och det är, att jag ska fortsätta med min magmedicin och vara lite försiktig med "stygg" mat.
I morgon fyller maken år, han blir 63 år!
Visst låter det gammalt sa jag till honom idag, tänk att du är gift med en så ung kvinna...(Jag är ju 5,5 år yngre än han!)
Ska iväg alldeles strax och införskaffa en present till honom, han säger jämt att han inte vill ha någontin för han har allt han behöver, men visst är det väl roligt med ett paket..
Tror, att jag ska kolla om jag hittar en "joggingdress" åt honom, han är ju ute och går varje morgon och det skulle väl passa bra med en sån.
På eftermiddagen ska jag till dottern och de små kungligheterna, har inte träffat dem sedan förra tisdagen och nu är det abstinens på hög nivå!
Prinsen ska till tandläkaren idag och jag tror, att han ska dra åtminstone en tand till att börja med, han har överbett och väldigt trångt i munnen, det brukar rätta till sig av sig självt om man drar en viss mängd tänder.
Modern hans hade dubbla rader med tänder i hans ålder och fick dra både mjölk och permanenta tänder, behövde aldrig tandställning och med tiden fick hon jättefina tandrader, där ser man vad kroppen kan åtgärda själv.
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Oj oj, lilla gubben till tandläkaren och dra ut tänder... Hoppas det går bra!!!



    Klart att din ålderstigne (skojar!) make behöver en present! Man blir glad av presenter ju! Hälsa och Toffelgratta! :D



    Kram!

    2012-04-03 | 14:01:52
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Prinsen hade varit så duktig så!

    Visst ska maken få present och jag vet ju att han blir lika glad varje gång.

    Maken tackar för gratulationen!

    Ha dé!/Kram

    2012-04-03 | 17:49:46
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ann säger:

    Lustigt...när jag var 11-12 år fick jag operera bort fyra tänder i nederkäken pga att det var för trångt. Dom fick lov att skära upp vid käkbenet (fattar inte hur det gick till)och ta bort eftersom dom tryckte på de andra tänderna under i från, värsta jag varit med om...sydd och trådtrassel i hela käften.

    2012-04-05 | 21:17:09
  • åsa säger:

    Ann:

    Jag tycker mig komma ihåg att du fick göra nåt sånt i munnen, det var ju ett tag sen och minnet kan ju svika..

    Men, din brorsdotter hade ju likadant och nu lillprinsen så det ligger nog i generna.

    Ha dé!/Kram

    2012-04-13 | 10:21:37
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: