Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Inte som när man var "ung och nykär"...

Kategori: Allmänt

..precis...
Tänk, i början då vi träffade varandra och vi höll på och grejade med huset, målade och byggde lite här och där, då retade vi oss aldrig på varandra!
Men nu, nu är det liiite "känsligare" om man så säger...
Jag kan bli topp tunnor rasande på maken mellan varven och han kan tjura som en liten unge, fast till slut blir det ju bra ändå!
Nu är det klart, kök och hall är målat i vitt och ljusgrått och nu så är det bara "finliret" kvar...
Ja, nya löpare på bord och bänk, ny matta och allt detta i en stil som jag har i mitt huvud!?
Vill helst ha det lite "romantiskt" till sommaren, gärna med rosor, fast det får inte vara för starka färger och jag har inte hittat en enda butik som har just det jag "ser" i huvudet...
Vi ska till IKEA i morgon äldsta dottern och jag, hon ska handla saker till de väntande tvillingarna och vi ska hämta hem spjälsängarna som står hos yngsta dottern och då får vi träffa världens goaste Ture också så det kommer att bli en bra dag!
Ska bli roligt att få träffa båda döttrarna tillsammans, det är inte ofta det händer, de små kungligheterna ska vara hos sin fader så de följer inte med och det är ju tur, annars får vi inte rum med spjälsängarna i bilen.
Nu ska jag ta och fortsätta med "finliret"...
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Å så kul det låter! :D Hoppas det blir några fynd!



    Kram!

    2012-04-25 | 15:55:49
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Jodå, det blir det nog!

    Ha dé!/Kram

    2012-04-26 | 08:00:37
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula i pörtet säger:

    Haha, nä man kan nog inte vara nykär hur länge som helst! Samtidigt så nöts man ihop som två delar av en möbel och skulle inte vilja vara utan varandra. Ha nu en fin dag med Ture-bus

    2012-04-26 | 10:02:43
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Fin liknelse det där om möbeln och visst, så är det ju!

    Ha dé!/Kram

    2012-04-26 | 11:27:27
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: