Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Vuxendamp"..

Kategori: Allmänt

...är jag övertygad om att maken har!
Just för tillfället har han inget att göra enligt honom själv och då, då införskaffas målarfärg, för här ska minsann målas golv i kök och hall!
Inte nog med det, det ska målas lite tak i köket också...
Kan ju bara säga, att jag blir matt!
Vi har ju nu trägolv som är lackat och det behövs väldigt mycket förarbete, men det blir nog väldigt fint då det blir klart med ett ljusgrått golv.
Huvudvärk har jag och har så haft i ett par dagar och inte blir det bättre utav att det är någonting som låter "dovt" men ändå väldigt, väldigt enerverande utifrån.
En väldigt stor sopmaskin låter det som, men så mycket gator finns det ju inte här där jag bor att det ska behöva ta en hel dag!
Ute har det idag varit ett väldigt fint väder med sol och fågelkvitter och Elvis har haft fullt upp med att smyga på fåglarna, som tur är har han inte fått tag i någon!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula i pörtet säger:

    Kan du inte vara snäll och skicka sopborstbilen till adress Björsjö! Jag blir helt tokig på mängden grus som jag släpar med in efter promenaderna. Snacka om att ha räfflade sulor på dojorna! Dessutom bär Blinka med sig ett och annat kilo under magen...

    Jag har ännu ingen längtan efter trädgårdspyssel, det är bara oskönt och blåsigt.

    Kram

    2012-04-18 | 20:49:43
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Du får så gärna överta sopbilen, för nu jäklar är jag innerligt trött på det ljudet!

    Tänk, att det finns ljud som är så hemskt enerverande!

    Men, visst är det skönt då allt är uppsopat, först då känns det som vår.

    Ha dé!/Kram

    2012-04-19 | 13:18:05
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Kan man inte få låna energiknippet till att t ex slipa min vardagsrumsparkett - efter att han har tapetserat om i alla rum??? ;-)



    Kram och hoppas du inte kreverar...

    2012-04-19 | 18:23:57
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Här målar vi golven istället för att slipa (igen) för nu är vår "träperiod" över..

    Jag ska försöka att inte krevera, men det är svårt!

    Ha dé!/Kram

    2012-04-19 | 19:10:47
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: