Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Bara "så där"....

Kategori: Allmänt

...blev det höst!
Igår kväll började det blåsa något förskräckligt och så regnade det förstås!
Men i morse var det ett strålande väder, det blåste och var ganska kallt, bara 5-6 grader och det luktade höst..
Tänk, att det kan slå om och bli en ny årstid, bara med ett "knäpp"!
Nu gillar ju jag hösten, men vi har ju inte haft någon sommar att tala om och visst är det väl tidigt med höst i augusti?
Sensommar, det kan jag tycka att det är..
Idag har jag inte gjort speciellt mycket, plockat lite, handlat och nu har jag tjocka revben i ugnen.
Kände mig sugen på kålpudding, men vitkålen är fortfarande väldigt dyr och färsen, den ska man inte prata om, hualigen så dyr den har blivit!
Jag försöker ju i största möjliga mån undvika utländsk köttfärs och då kostar det ju lite mer förstås..
Svenska tjocka revben för 34.90:-/kg det kan ju vara överkomligt och jag gör iordning så att det räcker till ytterligare en middag.
Maken, han är och jobbar och i eftermiddag ska han till kiropraktor för sin rygg..
Inte undra på att han får problem med ryggen, så som han håller på!
Nu har han ju ont med jämna mellanrum, kommer ihåg då han var i England och jobbade och han hade sånt ryggskott att han inte kunde flyga hem då han skulle, utan fick vara kvar i London och åka ambulans tvärs genom staden för att få behandling så att han ett par dagar senare kunde ta sig hem till Sverige.
Ja, då var han inte så "gammal" heller...
Nu har han inte ryggskott utan tänkte mer "mota Olle i grind" för han känner att det är på G.
Jag har varit och "snusat" tvillingar, de blir hela två månader idag!
Inte klokt va fort tiden går!
Ha dé!/tant raffa
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Å, jag har suttit med Lisa (en av "mina" bloggläsare) och druckit öl i kväll - utomhus. I kvällssolen! :D Men sen blev det jädrigt kallt...

    Kram!

    2012-08-27 | 22:45:51
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Här kunde man då inte sitta utomhus igår, hösten är här!
    Ha dé!/Kram

    2012-08-28 | 19:04:42
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: