Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Sommarväder...

Kategori: Allmänt

...har det varit nu några dagar..
Tänk, att det faktiskt har varit sommar i flera dagar, ända sen i torsdags!
Det har regnat, men på nätterna, precis som det ska vara!
Igår var vi till Eskilstuna tur/retur (igen) för maken skulle med "personen" ut till en ö där "personen" har en liten stuga, vilken han inte varit till på två år, så det skulle kollas upp vad som ska göras och det kommer att bli så, att maken bygger en liten Friggebod istället för det var i ganska så dåligt skick..
Vi åt "köpmat" till lunch, asiatiskt från en restaurang som har ett namn jag tycker låter lite roligt, Chop Chop heter den!
Det var god mat, men jag rapade den smaken ända tills jag gick och la mig vid midnatt, det var ju mindre gott..
Dottern, "prinskorvarna" och jag var till Strängnäs och köpte glass och det var hur mycket folk som helst nere vid hamnen, det var någon slags marknad och jag måste ju säga, att det är roligt att titta på folk!
Har man sen solglasögon på sig, då är det ju ännu roligare!
Massor med motorcyklar var det, överallt!
Har aldrig i hela mitt liv sett så många motorcyklar på en och samma dag, det var tusentals!
Fick reda på sen, att det var "Mälaren Runt" och det förklarade ju allt..
Nu kommer dottern, "personen" och "prinskorvarna" hem till Falun idag, för de små kungligheterna, som varit hos fadern sedan i tisdags kommer hem ikväll och på onsdag börjar allvaret igen...skolan!
Inte klokt, prinsen ska börja i 4:e klass och lilla prinsessan i 1:an och jag vet, att prinsessan, hon ser fram emot nästa vecka, det är inte lika spännande för prinsen, han har ju liksom "gjort det förut".
Jag tycker att det ska bli skönt med riktig vardag igen, det har ju varit ganska så hattigt nu i sommar och det är ju beroende på att "prinskorvarna" åkte in och ut på lasarettet den första tiden.
Jag är ju en sån person, som vill ha lite struktur i vardagen, annars blir jag så....
Fick höra, att Elvis har det så bra så!
Han bor alltså på landet, på en liten bondgård hos en ensamstående man med vuxna utflugna döttrar och kattlucka!
Känns skönt i hjärtat att veta att han har det bra, fast det är jäkligt tomt!
Ha dé!/tant raffa
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Samma väder som här - regn på nätterna, sol på dagarna! I eftermiddag har jag suttit i Gamla Uppsala med en kompis i solen i tre timmar och fikat. Underbart!

    Solbrillor är en fantastisk grej, för visst är det skitkul att studera omgivningen!!!!
    Kramen!

    2012-08-19 | 17:44:27
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Ja, visst är det bra med solglasögon!
    Speciellt de med "spegelglas" då kan man glo hur mycket man vill!
    Ha dé!/Kram

    2012-08-19 | 20:46:27
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Doris säger:

    Skönt att höra att Elvis har fått det bra, förstår att ni saknar honom,, han var ju en riktig personlighet ;-).

    2012-09-30 | 19:38:13
    Bloggadress: http://farmordoris.wordpress.com

Kommentera inlägget här: