Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Bara 20 dagar kvar...

Kategori: Allmänt

..till julafton!
Ja, det börjar dra ihop sig och jag vet som vanligt inte hur jag ska "lägga upp" saker och ting..
Vi ska ju vara hos äldsta dottern med familj och vi ska ha "knytis", vilket är jättebra tycker jag!
Men....jag är ju så "sen i starten" och velar hit och dit när det gäller julklappar till barnbarnen..
Wilgot och Julius har ju redan fått sina utav oss (matstolar med tillbehör) och det blir bara varsin liten leksak i paket, men de större barnen är det mycket svårare med!
Tror, att det får bli antingen presentkort eller kontanter, åtminstone till stora prinsen Elliot, då kan han köpa Starwarlego eller tv-spel och få de han vill ha..
Var och tittade efter en väckarklocka (!?) till prinsessan, för det har hon önskat sig, men kunde ju som vanligt inte bestämma mig!
Turebus, han har jag köpt en "prinsessklänning" till, enligt önskemål från modern och jag köpte ju alla "prinsess/utklädningsklänningar till stora prinsen så....
Igår var jag till Gävle en vända, det var Ture som ringde, han var hemma från dagis eftersom han var lite hängig och Ture ville att mormor skulle komma och då gjorde jag det!
Kallt som f-n var det, -23 grader hemma hos dem, vi hade "bara -21,5 och idag har vi omkring 17-20 kallgrader så det gäller att elda i kakelugnen.
Morris, han har inte varit ute ännu, vi väntar till i morgon, då ska det visst bli lite varmare.
Han finner sig i att vara inomhus och han är fortfarande lika lugn, en riktigt mysig kattherre!
Nu ska jag ta och steka lite fläsk, ska servera maken stuvade makaroner, blev sugen på fläsk med lök och det passar ju till!
Ha dé!/tant raffa
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Ja den julen, den julen! Jag firar ensam, ska bli så skönt!
    Kram!

    2012-12-04 | 19:23:40
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Det är ju skönt att fira julen ensam om det är självvalt och jag tror att du kommer att njuta!
    Ha dé!/Kram

    2012-12-04 | 19:27:08
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • paula i pörtet säger:

    Sonen skulle flyga till Umeå imorse, undrar just om han kom iväg, Han skrev på FB att det var förfärligt läge i trafiken. Ja Stockholm har det svårt när det kör ihop sig, egentligen borde alla lyda o stanna hemma i möjligaste mån tills man hunnit ploga. Här hemma har vinden drivit snön till högar o istället tittar asfalten fram på sina ställen vilket ställer till det när man har sparken. Men vinter är vinter, o jag gillar det i alla fall
    Kram

    2012-12-05 | 17:12:24
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Anonym säger:

    Paula:
    Det är mycket snö här med, men vi är ju "vana" på ett annat sätt och vinter blir det varje år, vare sig man vill eller inte!
    Ha dé!/Kram

    2012-12-06 | 16:21:04

Kommentera inlägget här: