Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Blir så förbannad...

Kategori: Allmänt

...på maken ibland!
På förmiddagen var det ett sådant tillfälle..
Telefonen ringde och jag var upptagen vid diskhon, maken var på övervåningen, där vi har en enhet att svara i...
Jag hann (eller ville) inte svara och jag tänkte ju, att maken kan ju svara han också..
Eftersom jag inte svarade så kom han ner och var skitsur, det var ju hans bror som ringt!
Ja, det såg vi på displayen..
Jamen, det är väl bara att ringa upp honom tyckte jag, men det skulle ju ältas just det att jag så sällan svarar i telefonen, något som jag gör medvetet många gånger för jag avskyr att prata i telefon, har alltid gjort!
Ska det vara något att älta om?
"Ring själv för f-n om du tycker att det är så roligt att prata med folk"...sa jag och sen dess har han varit tjurig!
Kan tala om, att jag har ingenting att prata med hans bror om, vet ju att brodern inte gillar mig speciellt mycket heller för den delen och jag har så svårt att sitta och "småprata" i just telefon, mycket beroende på att jag hör så dåligt och vetskapen att personen i andra änden bara pratar för att vara "artig", det gör att jag ännu mindre vill svara då det ringer...
Ute har det blivit väldig temperaturväxling, från -18,5 igår kväll till -2  just nu!
Snöar gör det och maken kommer nog att få att göra under helgen då han åtagit sig att skottasnö på de ställen han klippte gräs i somras.
Det är ju bra, då får han motion!
Morris, han håller sig mestadels inomhus, han går ju ut också och det händer att han kommer in i "full karriär" för att hinna på lådan för kissande och bajsande!
Duktig katt!
Nu ska jag ta och åka en sväng, ska hälsa på mina små kungligheter hade jag tänkt..
Hoppas alla får en bra lördag och trevlig 3:e advent imorgon!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Jo jag vet en familj nära mig där man inte slåss om att svara i telefonen - och till sist slutar ju folk att ringa. Den som är närmast och inte har nåt för händer kan väl bara svara?
    Hoppas Citronen blir sötare...
    Kram!

    2012-12-16 | 16:14:12
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Jag struntar ju inte i att svara jämt, men när maken är hemma och hans bror ringer, då finns det ju ingen anledning till att jag ska svara tycker jag...
    Vete sjutton om citronen blir nåt sötare, han kan vara riktigt "långsur" må du tro!
    Ha dé!/Kram

    2012-12-16 | 19:10:35
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: