Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Det var med stor njutning...

Kategori: Allmänt

...de bastade igår kan jag säga!
"Tänk va skönt att få tina upp ordentligt" sa "personen" efter att ha kommit upp från bastandet, dottern och prinsen tyckte likadant.
Det som var så synd, det var att prinsen ett tag efter att de kommit hem fick hemsk huvudvärk och kräktes, vi tror att det var migrän, för han hade så ont att han inte kunde prata stackarn!
Men, efter att ha kräkts och sovit hela natten vara han som vanligt i morse igen, men fick ju vara hemma från skolan förstås.
Idag har de fått värmefläktar från ett byggbolag så det är hyfsat varmt i huset, men de har taskigt med varmvatten och det kan ju vara jobbigt med småbarn, men det går!
Jag bodde ju omodernt med bara kallvatten, vedspis, fotogenkamin och kakelugn när äldsta dottern var liten och vi överlevde ju...
Kommer så väl ihåg då jag fick en modern lägenhet på två rum och kök, det var på min födelsedag och jag var sååå lycklig!
Tänk, att slippa hugga/bära ved och fotogen och att bara vrida på kran så kom det varmvatten!
Dottern, hon badade varenda dag, ibland flera gånger!
Det var då det...
Nu eldar maken och jag i kakelugnen för det blir kallare och kallare ute, just nu är det -16,5 och kvicksilvret ska sjunka mycket mer enligt prognosen, imorgon kommer det att vara svinkallt och jag tror, att Morris håller sig inomhus, han trivs bäst i husses säng, där är det varmt och skönt!
Nu ska jag titta på TV, det är ju onsdag och "Bonde söker fru", därefter "Grey´s anatomy", en perfekt kväll!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Låter som om ni har det rätt gott!
    Kramen!

    2012-12-12 | 22:16:18
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Anonym säger:

    Tofflan:
    Jo, det har vi och du ska veta, att jag tänker på dig..
    Ha dé!/Kram

    2012-12-12 | 22:25:32
  • Inga M säger:

    Åh stackarn migrän! Det är inte roligt minsann. Hoppas att det inte blir attacker ofta.

    Vi som har upplevt hur det är att bo omodernt kan komma ihåg glädjen över att ha varmvatten och innetoa!

    2012-12-14 | 06:10:47
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Ja, det var nog migrän och det har han väl efter sin mor, hon och även yngsta dottern hade liknande vid samma ålder.
    Alla skulle nog må bra av att testa omodernt boende några dagar, då uppskattar man verkligen moderniteter efter det!
    Ha dé!

    2012-12-14 | 15:08:00
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: