Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Nu är dopet...

Kategori: Allmänt

...avklarat!
Nu är de "namnade" Wilgot Carl Gustav och Julius Carl Bertil i St: Kopparbergs kyrka och det var så fint så!
Mycket folk var det som närvarade och en fadder kom från Tyskland, en från Eskilstuna och två från Falun..
"Prinskorvarna" skötte sig exemplariskt hela tiden, de var så söta i sina västar och röda flugor (dopklänning på dem hade varit så fel) och fina byxor med hängslen dagen till ära!
Storebror hade svart kavaj, svarta byxor, vit skjorta och röd fluga och så välkammad, prinsessan var förtrollande söt i sin svarta tyllklänning, glittriga strumpbyxor och svarta skor med strass och som pricken över i:et diademet som hon envisas med att ha för långt fram mot pannan..
Det som var så jättetråkigt, det var att Turebus med föräldrar inte kunde komma!
Fadern hade fått ont i magen på fredagen och ganska snart efter det börjat kräkas och det var ju inget vidare så även fast Ture och modern mådde som vanligt så bestämdes det att de skulle stanna hemma, för alla vet ju hur smittsamt det är med kräksjuka!
(Ja, det finns ju vissa äldre damer som hävdar, att det inte är smittsamt alls...)
Fikat efter dopet blev lyckat, det serverades smörgåstårta och efter det fika med en mjuk kaka och några sorters småkakor.
Kul, att det kom så många "långt ifrån", de flesta kom ju faktiskt från Eskilstunahållet och det var jätteroligt att träffa lillasyster ett par timmar.
Nu är det söndag och varmgrader, vilket jag tycker är tråkigt, för jag tycker att den snö vi har kan få ligga kvar ett par månader till..
I morgon är det nyårsafton och vad jag vet nu så kommer maken och jag fira in det nya året tillsammans med Morris och det ska bli intressant att se, hur Morris reagerar på smällare och fyrverkerier.
Morris ja..
Han är mysig den katten, så fort jag går upp på toa på natten så hör jag honom komma som ett "jehu" i trappan och så krafsar han på toadörren och vill in och efter att jag sagt att han inte får sitta i mitt knä så krafsar han på dörren och vill ut igen, det slår aldrig fel, han kommer på direkten!
Nu har vi kommit på vilken katt det är som ligger och passar på Morris utanför kattluckan på kvällarna, det är grannkatten två hus ifrån oss, den som Elvis spöade upp och inte tillät sätta sin tass på vår tomt...
Nu ska väl den kattf-n (ja, så känner jag) ge igen antar jag och visa vem det är som bestämmer!
Det är ju "djurens lag" som råder, men jag blir så förbaskad då kattf-n försöker ta sig in via kattluckan, vill ju inte ha någon catfight inomhus!
Idag ska maken bjuda mig på restaurang har han sagt och jag tackar ju inte nej precis..
Ha dé!/tant raffa
 

Kommentarer

  • TT säger:

    Om ni skaffar ett sånt magnethalsband, om det funkar till den luckan så kommer ingen annan katt in. Men jag vet inte vad det kostar... vi har en sån lucka men inga halsband för luckan satt här när vi flyttade in.
    Skönt att dopet gick så bra! Det brukar ju kunna vara en aria eller två annars. :)

    2012-12-30 | 17:55:31
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Å så skönt att dopet gick bra! Men vad tråkigt med Ture och familj! Hoppas de kryar på sig!
    Kram!!!

    2012-12-30 | 18:03:06
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    TT:
    Vet att det finns "chipad" lucka att köpa på nätet och den billigaste hamnar nog på en 1.700:- och så kostar det minst 400:- hos veterinären att chipa katten, då är det billigare med slangbella...
    Få se, hur vi gör..
    Ha dé!

    2012-12-30 | 22:08:01
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Ja, nu är det gjort!
    Pratade med Ture idag och än så länge hade han och modern klarat sig, det är ju bara en tidsfråga i dessa kräksjuketider...
    Ha dé!/Kram

    2012-12-30 | 22:09:49
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Va mysigt med dop! Jag hoppas att det blir nåt här också med nya barnbarnet så småningom. Lille Bill heter också Julius fast som andranamn. Fint
    Gott Nytt År!

    2012-12-31 | 09:25:04
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Ja, det är fint med dop och enligt prästen så har det blivit mer och mer vanligt att föräldrar väljer att döpa sina barn.
    Julius är ett perfekt namn tycker jag och "vår" Julius ÄR en Julius!
    Ha dé!

    2012-12-31 | 16:46:11
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Jag ville bara önska dig och maken och Morris ett gott slut på 2012 och ett riktigt gott 2013!
    Kramar!

    2012-12-31 | 16:49:18
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Tack!
    Detsamma önskar jag dig!
    Ha dé!/Kram

    2012-12-31 | 22:18:00
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: