Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Helt acceptabelt att mobba...

Kategori: Allmänt

...och det offentligt!
Ja, det verkar som om det har blivit acceptabelt att mobba folk..
Ranelid är ju som han är och jag kan ju tala om, att han aldrig varit en favorit hos mig, varken som författare eller "artist", men för den skull finns det väl inget som gör det legalt att mobba honom i varenda tidning!
Nu var han med i Melodifestivalen och gick vidare till Globen, det är ju ingenting som säger att han kommer att vinna där och OM han gör det så är det Svenska folkets vilja!
Här pratar man med barnen och talar om att man absolut inte får mobba någon och så står det på alla löpsedlar vilken "skitstövel" Ranelid är som överhuvudtaget dristade sig till att delta med en låt, en låt som en "låtjury" bestämt ska få vara med!?
Jag tycker att medierna ska skämmas!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Håller med fullständigt! Jag gillade inte heller hans låt eller hans framträdande, men man har varit på honom ända sen det var klart att han skulle delta.



    Nä, är det nån som ska "skuldbeläggas" är det juryn och Christer Björkman som väljer ut låtar och artister. Det verkar som om man gör vad som helst för att få uppmärksamhet. Varför inte prova ett nytt grepp: bra låtar och bra artister..?

    Kram!

    2012-02-20 | 19:17:56
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Precis!

    Jag blir så f-bannad på media!

    Ha dé!/Kram

    2012-02-20 | 20:37:33
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Alltså...det är bara att inse...melodifestivalen är inte som den varit tidigare och kommer aldrig mer att bli så...och det tycker jag är jättebra! Sen gillar jag sällan låtarna eller artisterna....men det är en annan femma! Tar fram skämskudden o gömmer mig bakom när vissa uppträder...inget mer med det!

    Meen...jag som trodde att det var Ture som skulle få syskon! Här händer det saker menar jag! Kul! Hoppas allt går bra!

    Lättgråten...bara förnamnet Åsa...tror jag grät oavbrutet i 48 timmar när infarkten kom...och grinar lite nu o då nu också...

    Kramen!

    Ragnvi

    2012-02-21 | 07:08:47
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Det är ju inte mycket vi kan göra åt Melodifestivalsspektaklet (det blev ett långt ord) och chansen/risken att Sverige skulle vinna är väl minimal..

    Jodu, här är det snabba "kast"!

    Känner igen det där med att inte kunna sluta gråta då man fått diagnosen hjärtinfarkt, jag började gråta på akuten och fortsatte hur länge som helst, kommer ihåg att jag hade en massa "gråtpapper" med i sängen upp till avdelningen..

    Kommer också ihåg, att jag var så ledsen och rädd att jag inte skulle få vara med under prinsens uppväxt, det var ju bara ha som fanns då...

    Ha dé!/Kram

    2012-02-21 | 13:19:30
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: