Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Norra Europas...

Kategori: Allmänt

...mest bortskämda katt...
Det har vi!
Elvis har fått för sig att VI ska öppna kattluckan åt honom när han ska ut eller in!!
Maken gjorde det igår eftersom Elvis stod utanför dörren och jamade, då visade husse så snällt hur det skulle gå till liksom...
Har förbjudit maken att vara där och peta upp luckan så fort kattskrället piper lite!
Jag har tittat och klämt överallt på Elvis och det finns ingenstans han reagerar speciellt på tryck, så jag tror ju att han är helt återställd från helgens bravader.
Ja, dags att gå ut och fixa lite nya skavanker..
Idag har det varit ett underbart vårväder, flera plusgrader, takdropp och strålande sol!
Jag har förlustat mig med att vara inomhus och städat på övervåningen, kan tala om, att solen den avslöjar en hel del!
Ta bara trappan till övervåningen...hualigen så dammigt där var, solen skiner in genom hallfönstret och jag kan tala om, att det var ingen rolig syn, men nu är den ren och fin ett tag igen...
Maken är på ett månadsmöte på ett utav de pensionärsföretag han är listad och genom just detta så kommer han och en till karl troligen att få ett målerijobb i början av våren, det är en dam som vill ha hjälp med sitt hus och det låter ju bra, då har ju maken något att göra..
Jag ska ta och hänga lite tvätt, lika bra att passa på medan jag kan röra mig..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Jaa du, den solen, den solen! Det är inte enbart positivt med den...

    Kram!

    2012-02-28 | 18:56:45
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Nej, men man blir ju faktiskt gladare...

    Ha dé!/Kram

    2012-02-28 | 23:05:09
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Morning o tack för morgonens första fniss! Din Elvis....!

    Så spännande med dina tvillingar också!!!

    Kramen!

    Ragnvi

    2012-03-01 | 06:10:01
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Rangvi:

    Ja, han kan tillföra en massa skratt Elvis!

    Det är spännande med tvillingar och nu vet vi ju att det är två små killar, så nu kan man införskaffa lite pö om pö...

    Ha dé!/Kram

    2012-03-01 | 10:56:12
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: