Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Elvis har ätit dåligt...

Kategori: Allmänt

...har jag tyckt..
Ja, jag har varit lite fundersam varför han inte ätit som han brukar, men jag har ju fått förklaringen..
Råttor!
Han smaskar på stora feta råttor då han är ute och inte sjutton vill han ha någon "fejkad" mat då!
Såg honom jaga en råtta inne på grannarnas tomt nu på morgonen och visst, det är ju bra...
Grått och trist väder är det, ett par plusgrader och uppehåll...
Maken, han ska åka skidor idag, det är ju Tour de ski och alpint, han kommer att vara hur trött som helst till kvällen!
De små kungligheterna ska vara hos fadern denna vecka och det är ju bra eftersom han ändå är hemma med sin nya son.
Dottern ska jobba heltid och hon har ju haft barnen sedan annandagen så..
Kan tycka, att det är lite konstigt att man inte vill träffa sina barn oftare, att de ska kunna "knyta an" till sin lillebror, men det är väl jag som tänker konstigt kanske...
Ja, ja, det blir nog bra det också..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Gissar att det inte precis är geléråttor... Tja, smaken är som baken, men jag vet inte om kattmat är bättre än råttor ;-)



    Ibland är det lite svårt att förstå sig på föräldrar. Det här med att de ibland inte känner sig som föräldrar för att de inte har sina barn hos sig. Förälder är väl en mamma och pappa jämt, oavsett var barnet befinner sig..?



    Kram!

    2012-01-03 | 13:42:48
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Ragnvi säger:

    God fortsättning till dig o de dina! Har läst ikapp hos dig o njutit!

    Meeen...järnvägsövergången...vilka idioter med stort I!!!!

    Och pappan till kungligheterna...får väl hoppas att han minns sina äldre barn snart också!

    Kramen!

    Ragnvi

    2012-01-03 | 18:20:09
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Det är definitivt inte geléråttor det handlar om...

    Att välja att skaffa barn, det innebär ju att man alltid, alltid kommer att vara förälder, vare sig man vill eller inte..

    Ha dé!/Kram

    2012-01-03 | 18:36:50
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Jadu, att det finns så korkade människor som de jag hade framför mig vid järnvägsövergången, det trodde jag ju inte!

    Fadern, han har väl "glömt" sina äldsta just nu och jag tycker synd om de små kunglighetern..

    Ha dé!/Kram

    2012-01-03 | 18:39:33
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Jag har också åkt skidor idag men inte blev jag så trött av det inte. :-)

    Vissa pappor får svårt att "ha kvar" sina tidigare barn då de skaffar ny familj. Jag begriper inte hur de är skapt men vi är ju alla olika.

    Mina barns far slutade vara pappa till dem då han skaffade ny kvinna som hade tre barn med i boet. De har inte fått något gemensamt barn men han ville visst inte ha kvar sina gamla ändå. Tragiskt för barnen som ändå inte var så små då det hände. De var 12, 16 och nästan 18 år då. (det är snart 10 år sen) Men den som förlorat på att göra så är ju barnens far. Han har väldigt dålig kontakt med dem nu - de är inte intresserad av att ha nån kontakt trots att han försöker ibland nu. Tråkigt för honom men som man bäddar får man ligga.

    Kram på dig!

    2012-01-03 | 23:53:35
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com/
  • åsa säger:

    Ninni:

    Nu struntar ju inte fadern i sina barn, men eftersom han varit hemma så kunde han väl ha föreslagit att de äldre syskonen kunde fått komma hem till dem även fast det inte var "hans dag"...(de bor strax intill varandra..)

    Men jag vet precis vad du menar, har varit i samma sits själv och jag kommer väl aldrig att förstå "tänket" (eller brist på det) hos mina barns fäder..

    Ha dé!/Kram

    2012-01-04 | 14:51:03
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: