Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Januari börjar året...

Kategori: Allmänt

...februari kommer näst...
Igår så snöade det och det var så fint!
Inatt har det spöregnat och det gör det fortfarande, det är ett par plusgrader och inte ens Elvis vill gå ut..
Jag har varit till frissan på förmiddagen och gud så skönt det är att vara nyklippt!
"Vilken tur, att du kom idag så man fick skratta lite" sa min frissa och det gör ju en glad, att man kan glädja någon alltså..
Min frissa har en särbo som fått akut leukemi och det är tufft för dem båda just nu, med intensivbehandling och lasarettsvistelse som nu är uppe i elva veckor!
Nyår har det varit, en lugn och skön kväll, det var bara maken och jag hemma, dotter och små kungligheter firade tillsammans med kompisar (ja, en utav dem är prinsessans kille, han som hon haft sedan hon var nyfödd och som hon ska gifta sig med...)
De var hit en sväng vid lunchtid och fick smaka hummer, vi brukar ju äta det till lunch på nyår och dricka champagne till och prinsen tyckte att vi var lite "konstiga" som åt "så där konstigt" mitt på dagen!
Prinsessan, hon gillar inte skaldjur, hon höll tillgodo med färska jordgubbar som hon älskar!
Faktiskt så var de jättegoda och smakade som jordgubbar ska göra, det är inte vanligt mitt i vintern...
Tittar ut och det spöregnar verkligen!
Enligt "personen", som jobbar på en oljetanker så ska det bli ett ännu värre skitväder och det omkring den 3/1 det hade h*n sett på deras instrument som de har och det är väl ingen liten "väderstation" utan rejäla grejor!
Ja, det är bara att vänta och se..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Oj oj, här har det regnat hela dan och skitmörkt är det. Det var rätt OK att åka och jobba, alltså! :D



    Kram!

    2012-01-02 | 18:35:44
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Ninni säger:

    Här har det både regnat och snöat idag - men mest regnat tyvärr. Jag vill ha snö!

    Hummer har jag faktiskt aldrig ätit och nu är det väl sent att pröva då jag är allergisk mot alla skaldjur utom räkor. Dröjer väl inte förrän jag inte tål dem heller men är glad så länge jag kan äta räkor för det är ju otroligt gött. Sambon gillar krabba men inte har det blivit av att han ätit nån sån då jag inte äter det.

    Vi var så lata på nyårsafton att vi beställde mat på en restaurang i Ljusdal som vi hämtade mitt på dan. Sen värmde vi den till kvällen och eftersom vi är rätt små i maten så räckte det till nyårsdan också. Tänk dig, två dagar utan att behöva laga mat!

    Det var fyra restauranger, tre i Ljusdal och en i Järvsö, som hade hämtmatserbjudande nu till nyårsafton. Väldigt lämpligt, tyckte vi.

    God fortsättning på det nya året!

    Kram.

    2012-01-02 | 19:50:43
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com/
  • åsa säger:

    TT:

    Lite tråkig vinter tycker jag faktiskt att det är..

    Ha dé!/Kram

    2012-01-03 | 10:25:51
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ninni:

    Jag kan ju inte påstå, att jag tycker att hummer är det godaste som finns, men..

    Många har tydligen haft catering i nyår och det tycker jag verkar perfekt!

    Fler och fler restauranger har ju den servicen och det är ju jättebra!

    Ha dé!/Kram

    2012-01-03 | 10:28:24
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: