Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Redan den 27 Juli....

Kategori: Allmänt

...idag!
Inte klokt, vad tiden går fort och denna "sommar" har ju bara runnit iväg!
Våra små tvillingar Wilgot och Julius blir 1 månad idag!
Fredag är det och jag sitter och väntar på att maken ska komma hem, han har ju varit och målat hus hela veckan ( han har kommit hem varje kväll) och jag hoppas att finvädret håller i sig tills han kommer så att vi kan sätta oss med ett glas vin i trädgården.
Ture med moder var ju hit och jag måste säga det, trotsålder!
Han är två år och fem månader och argumenterar redan emot!!!
På tåget hit så hade han sagt åt sin moder att, "sluta tjata"!
Nu brukar inte modern säga just så, men han har väl hört det någonstans, eller så har fadern sagt det, men ändå!?
Väldigt bestämd är han vår Ture och det är ju på både gott och ont...
Dottern bjöd på lunch nere på stan och även fika med glass, så det var en riktigt slappardag..
Fyndade gjorde jag på Åhléns tycker jag, en "skaljacka" till prinsessan, två T-shirtar till prinsen, två tröjor med dragkedja till tvillingarna att ha i vinter, två tröjor, en solhatt och ett mjukisdjur till Ture och allt detta för 352:-, det kallar jag fynd!
Att shoppa till barnbarnen, det kan vara kul, men att shoppa till mig själv är rena rama pesten!
Nu kom maken hem, bäst att fylla varsitt vinglas..
Ha dé!/tant raffa
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Riktiga shoppingfynd, precis som jag gjorde idag. Fast min slutnota blev betydligt dyrare... Uj uj uj...

    Kram!

    2012-07-27 | 22:33:47
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Att shoppa till mig själv innebär alltid en dyr nota eftersom jag måste hålla till på "elefantavdelningen"...
    Ha dé!/Kram

    2012-07-29 | 09:56:03
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: